Alexis Meeus en Pieter-Jan Passchier van AB Inbev zijn de Young Marketers 2018

FacebookTwitterLinkedIn

Alexis Meeus (Brand Manager Jupiler) en Pieter-Jan Passchier (Senior Brand Manager Cubanisto-Corona) van AB Inbev zijn de Belgische Young Marketers 2018 geworden. Zij zullen ons land vertegenwoordigen in de internationale Young Marketers Competition op het reclamefestival Cannes Lions van 17 tot 22 juni.

De zeskoppige jury bestaande uit Marie-Noëlle De Greef (ING), Joachim Rubin (Delhaize), Hans Van Eemeren (BAM), Marc Frederix (ex-Nationale Loterij), Stéphane Buisseret (Air) en Joanna Leung (Brightfish) beslisten unaniem over de heldere briefing en sterke presentatie.

“We hebben hard aan de briefingsopdracht gewerkt en zijn superblij met deze kans om ons land te vertegenwoordigen. We gaan als Belgische Young Marketers ook in Cannes voor de overwinning”, klinkt het bij Alexis en Pieter-Jan.

Drie nieuwe awards

Voor de eerste keer werden ook prijzen uitgereikt in drie nieuwe categorieën. Deze prijzen gingen naar:

  • Stampix: Best in Brand Love (award voor de beste match tussen merk en briefing)
  • AB Inbev: Best in Clarity (award voor de meest heldere briefing)
  • Stampix: Best in Magic (award voor de meest inspirerende briefing voor het creatief bureau)

Nathalie Demeestere en Lenie Van Hecke, het duo van Stampix: “Het was de eerste keer dat we een briefing hebben geschreven. Deze bekroning hadden we niet verwacht. Dit is een fantastische ervaring.”

In de finale presenteerden de vijf overgebleven teams (Dreamland, Delhaize, USG People, Stampix en AB Inbev) hun briefing op het grote scherm. Elk team mocht een liefdadigheidsproject uitkiezen voor hun bedrijf en moest hiervoor een briefing opstellen voor een creatief agentschap. De opdracht lag in lijn met de briefing in de internationale Young Marketers Competition.