VIER en Telenet steken reclame straks achter een pauzeknop

FacebookTwitterLinkedIn

SBS, de groep achter de commerciële tv-zenders VIER en VIJF, heeft een nieuwe manier ontwikkeld om reclame tot bij de kijker te krijgen. Van zodra je een programma op VIER of VIJF pauzeert, zal een reclameboodschap verschijnen.

 

Het systeem zou zowel bij het live tv-kijken als bij het pauzeren van opnames of opgevraagde programma’s werken. Het gaat echter wel om een stilstaand beeld om de kijker niet af te schrikken. “Als we een video in het rustmoment van de kijker zouden steken, is het geen rustmoment meer”, stelt Sigrid Van Den Houte in De Tijd. “Als je bijvoorbeeld een programma pauzeert om je telefoon te beantwoorden, wil je niet dat er een video begint te spelen.”

 

SBS werkt voor de innovatie samen met aandeelhouder Telenet, die de technische kant voor zijn rekening neemt. Maar de zendergroep zit nu ook aan tafel bij Proximus.

 

De proefperiode zal nog voor het einde van dit jaar beginnen. 

 

Bron: De Tijd.