VIA presenteert tweede deel van ‘Attention’-onderzoek

FacebookTwitterLinkedIn

Eind vorig jaar maakte VIA de resultaten bekend van het eerste deel van ‘Attention’ – een onderzoek naar de aandacht voor reclame op verschillende platformen. Aan de hand van een webinar presenteerde de organisatie op 28 maart het tweede deel van de resultaten.

Professor Karen Nelson-Field, CEO van Amplified Intelligence, gaf eerst een korte recap van het eerste deel: een studie van aandacht voor reclame op het mobiele scherm, met name bij BVOD (streamingdiensten aangeboden door traditionele tv-zenders) en op YouTube. Vervolgens overliep ze de (nieuwe) resultaten van het tweede deel, dat ging over de aandacht voor reclame op het televisiescherm.

Na de toelichting van professor Nelson-Field was het de beurt aan Andy Brown, die als CEO van The Attention Council mee ijvert voor meer onderzoek naar aandacht in marketing. Volgens hem is er een sterke correlatie tussen aandacht en brand awareness, en hun eigen onderzoek wijst uit dat de kloof tussen enerzijds VOD en connected tv, en anderzijds lineaire televisie kleiner wordt op het vlak van aandacht voor reclame.

Het webinar eindigde met een kort debat tussen Hugues Rey (CEO van Havas Belgium) en Matthias Langenaeker (Strategic Intelligence Lead bij Publicis Groupe Belgium).

Meer info op PUB.be.