Unicef België en The Oval Office roepen met campagne millennials op tot actie voor ieder kind

FacebookTwitterLinkedIn

Unicef België lanceerde in samenwerking met live-communicatiebureau The Oval Office zijn nationale ‘Doe mee!’-campagne op sociale media, specifiek gericht op millennials. De gesegmenteerde contentstrategie van The Oval Office moet hen bewust maken van de acties die Unicef onderneemt voor ieder kind en wil hen rechtstreeks uitdagen om zich te engageren.

Unicef is weliswaar goed bekend bij het brede publiek. Maar de thema’s van onze wereldwijde strijd zijn dat minder”, zegt Sébastien Rochedy (Marketing Manager Unicef België). “We willen de millennials daarom aanspreken en uitnodigen om nog meer te doen voor de rechten en de toekomst van kinderen. Met de hulp van The Oval Office ontwikkelden we voor dit segment zowel visuele communicatie-elementen als een aangepaste mediabenadering.

De campagne daagt millennials uit rond wat zij als vanzelfsprekend beschouwen in hun dagelijks leven. In straatinterviews gepost op social media spreken jongeren zich uit over toegang tot drinkwater, vaccinatie of onderwijs. Vervolgens wordt hun de tegengestelde realiteit van andere kinderen getoond en worden de acties van Unicef wereldwijd belicht.

Unicef

Volledig op basis van vrijwillige bijdragen van overheden en particulieren zet Unicef wereldwijd grootschalige nood- en ontwikkelingsprojecten op om de toekomst van miljoenen kinderen veilig te stellen. Bekijk de ‘Doe mee!’-campagne op www.unicef.be/doe-mee.