UMA Day Best Media Campaigns: presentatie 25 genomineerde AMMA-cases en uitreiking YMCE Strategy Award aan Elise Cogels en Tom Borri

FacebookTwitterLinkedIn

De prestigieuze Annual of Master in Media Awards, beter gekend als de AMMA Awards, worden dit jaar georganiseerd op donderdag 16 mei in Brussels Expo. Deze awards worden één keer per jaar uitgereikt aan mediaprofessionals en -bedrijven voor hun uitzonderlijke prestaties tijdens het afgelopen jaar. Er werden dit jaar maar liefst 114 dossiers ingediend in tien categorieën, die elk betrekking hebben op een specifiek domein van de media-expertise. Hieruit werden vijf dossiers per categorie geselecteerd en doorgestuurd naar de finale jury.

Om iedereen de mogelijkheid te bieden de genomineerde dossiers in primeur te ontdekken, organiseerde UMA (United Media Agencies) de UMA Day Best Media Campaigns. Op dinsdag 2 april waren in Kinepolis Imagibraine de medewerkers van alle mediabureaus massaal aanwezig. Binnen de categorieën Best Media Strategy, Best Creative Media Use, Best Integration of Digital Media, Development & Innovation Award en Best Use of Search Marketing werden de verschillende cases gepresenteerd.

 

In een snel en dynamisch format kregen de mediastrategen en -experten 7 minuten de tijd hun genomineerde cases voor te stellen. Dit deden ze aan de hand van een video waarin het doel en de resultaten van de campagne aan bod kwamen. Het niveau van de dossiers lag erg hoog en het mag duidelijk zijn dat in 2018 de kwaliteit van mediacampagnes in België er alleen maar op vooruitgegaan is. Wie met de felbegeerde awards aan de haal zal gaan, is dan ook koffiedik kijken.

 

Deze finale beslissing ligt in handen van de leden van de AMMA expert-jury’s, bestaande uit mediaprofessionals die het klappen van de zweep binnen de mediasector kennen. Op vrijdag 5 april zullen deze jury’s, onder leiding van voorzitster Marie-Noëlle De Greef (Head of Centre of Expertise Communications & Brand Experience bij ING België) en ondervoorzitter Miguel Aguza (IKEA), voor elke categorie de winnaars van de Gold, Silver en Bronze AMMA aanwijzen.

De genomineerden per categorie zijn:

 

Ter afsluiting van het evenement werden ook de winnaars van de YMCE Strategy Award bekendgemaakt. De YMCE Awards worden georganiseerd om de inventiviteit en de creativiteit van jonge mediastrategen naar een hoger niveau te tillen. Uit 12 jonge media-experten nomineerde de vakjury drie duo-teams die kans maakten op de award. Het team dat als winnaar uit de bus kwam was Elise Cogels (Folle Comm) en Tom Borri (Wavemaker).

 

Iedereen welkom op het gala van de AMMA Awards op 16 mei.