Ben Doumen wordt Managing Director België voor Outbrain, dat de overname van Ligatus finaliseert

FacebookTwitterLinkedIn

Outbrain, het performance-based native advertising platform van CEO Yaron Galai en Co-CEO David Kostman, kondigt officieel de overname van Ligatus aan, een van de Europese leiders op vlak van native advertising dat samenwerkt met een groot aantal belangrijke uitgevers in Europa. Klaus Ludemann, CEO van Ligatus, komt als executive in de Strategy & Corporate Development Group van Outbrain terecht.

Bij de overname hoort ook een nieuw Europees management team. Voor België zal Ben Doumen zijn rol als Managing Director voortzetten onder Outbrain. In 2011 hielp hij nog bij de opstart van Ligatus in België. Hiervoor werkte hij meer dan 15 jaar bij verschillende agentschappen.

De andere regio’s krijgen hun eigen Managing Directors in de vorm van Julien Mosse (Zuid-Europa en de Benelux), Nick Kalse (Nederland), François-Xavier Préaut (Frankrijk), Sebastiano Cappa (Italië), Lutz Emmerich (Spanje) en Liesbeth Mack-de Boer (de DACH-landen). Zij worden aangestuurd door Alexander Erlmeier, die International Managing Director wordt voor de regio’s APAC, EMEA en LATAM.

Outbrain hoopt met deze overname haar ontwikkeling te stimuleren om zo een brede premium native solution voor adverteerders en uitgevers te creëren en de eigen vaardigheid in digitale media kracht bij te zetten. Met de overname wordt de technologie, data en kennis van beide bedrijven geïntegreerd, wat innovatie en customer service ten goede zal komen.