Two Cents wint Silver Award tijdens het Public Relations Global Network Awards Gala

FacebookTwitterLinkedIn

Het Public Relations Global Network (PRGN) heeft de winnaars van de Best Practice Awards 2020 bekendgemaakt tijdens het PRGN Awards Gala, virtueel bijgewoond door de aangesloten PR-bureaus over de hele wereld.

Two Cents, het Belgische PR-bureau binnen het netwerk, ontving er de Silver Award in de categorie “Integrated Campaigns” voor de 360° after-lockdown communicatiecampagne voor de klant BCCMA, de Belgian Caravan-Camping and Motorhome Association. Met de PRGN Awards viert het netwerk elk jaar het uitstekende werk van hun leden en biedt het tegelijkertijd inspiratie en ideeën voor toekomstig werk.

Frédéric François, General Manager van Two Cents: « Ik ben enorm fier deze award in ontvangst te mogen nemen. Wereldwijd als tweede beste case naar voren komen is een hele eer en de kers op de taart voor het harde werk van heel het team. »

De winnende campagne in a nutshell

De campagne liep van mei tot eind juli en had als doel de voordelen van reizen met een camper of caravan te promoten, vooral in dit coronatijdperk en (potentiële) klanten opnieuw de weg te wijzen naar de showrooms van de leden van de BCCMA na de lockdown.

Er werd een uitgebreide communicatiestrategie ontwikkeld waarbij zowel online als offline media werd ingezet. Er werden radiospots en animatievideo’s bedacht en uitgezonden, er liepen online campagnes op Facebook en Instagram, de website kreeg een nieuwe landingspagina, nieuwsbrieven gingen de deur uit, inspirerende testimonials werden verzameld, affiches werden ontworpen en verspreid en de actie kon rekenen op heel wat aandacht in zowel de geschreven als de audiovisuele pers.

De campagne bleek een schot in de roos. Niet alleen was het bereik enorm, de officiële Belgische statistieken van camper- en caravanregistraties – die nauw verband houden met het aantal verkopen – toonden een explosieve stijging in aantallen sinds de opening van de showrooms na de lockdown en doorheen de loop van de campagne.

Robert Bauer, voorzitter van PRGN: « Kijken hoe collega’s over de hele wereld uitdagingen hebben aangepakt en opgelost, is vaak een grote stap om nieuwe oplossingen voor je eigen taken te vinden. Onze Awards zijn dus het delen van kennis op zijn best. »