Twitter heeft het plan om advertenties te tonen op apps of sites van andere bedrijven

FacebookTwitterLinkedIn

Twitter denkt eraan om geld te verdienen aan mensen die tweets zien, maar zelf het sociale netwerk niet gebruiken.
Het bedrijf is van plan om advertenties te tonen bij tweets op andere websites of op apps van derden. De site van The Wall Street Journal verklaart dat ESPN en Twitter samen hebben gezeten om het idee te bespreken, maar ze hebben tot nu toe geen deal gesloten. Verder is niet duidelijk welke uitgevers zullen meedoen.

 

Een ander idee is het inplanten van video-advertenties. Zoals al eerder op onze site is vermeld, wil Twitter gebruikers, adverteerders en mediabedrijven gaan aanmoedigen rechtstreeks video`s op te laden op het sociale netwerk. De eerste zes seconden van een video zouden automatisch worden afgespeeld. Daarna beslist de kijker zelf of hij verder kijkt. Adverteerders hoeven pas beginnen te betalen als de kijker verder klikt.

Terwijl iemand naar de video zit te kijken, zal Twitter een kleine preview van een gerelateerde video naar voren duwen om de kijker aan te moedigen om meerdere clips te consumeren tijdens één sessie.

 

Bron: The Wall Street Journal