Tom Van den Bergh volgt Ivo Clerix op als CEO bij RCA, Jente Joris en Bart Klerckx twee nieuwe partners

FacebookTwitterLinkedIn

Na meer dan 10 jaar als gedelegeerd bestuurder van communicatiebureau RCA geeft Ivo Clerix in juni de fakkel door aan Tom Van den Bergh (foto boven), vandaag partner en strategic director. RCA stelt ook twee collega’s als nieuwe partners voor: Jente Joris en Bart Klerckx. In totaal telt RCA daarmee 6 actieve vennoten, met Sandra Vandoren, Bruno Leyssens, Wim Claesen en Tom Van den Bergh.

Ivo Clerix stopt als CEO maar blijft nauw betrokken als voorzitter van de raad van bestuur van RCA. De voormalig VKW-directeur stapte in 2007 over naar RCA en startte er een nieuw team gespecialiseerd in overheidscommunicatie. Als CEO zag hij RCA groeien van 50 naar 75 medewerkers en zorgde hij mee voor de stroomlijning van verschillende businessunits naar één bureau.

Vanaf juni neemt Tom Van den Bergh de leiding van RCA op zich. Hij startte er 10 jaar geleden, als communicatie- en merkstrateeg.

Content director Jente Joris (8 jaar bij RCA) en creative director Bart Klerckx (5 jaar bij RCA) stappen mee in het aandeelhouderschap van RCA, respectievelijk als creatieve en digitale trekker binnen het bureau. Jente zal met zijn team de vinger aan de pols houden wat betreft digitale communicatie, performance marketing, content-creatie en sociale media. Bart wil RCA nog sterker op de kaart zetten wat betreft het juiste creatieve werk.

V.l.n.r.: Bart Klerckx, Bruno Leyssens, Ivo Clerix, Sandra Vandoren, Tom Van den Bergh, Wim Claesen, Jente Joris