TF1 in regie bij IP Belgium vanaf september

FacebookTwitterLinkedIn

Vanaf 1 september staat IP Belgium in voor het commercialiseren van de lineaire en niet-lineaire (replay) reclameruimte van de Franse televisiezender TF1, die sinds 2017 in België op de advertentiemarkt aanwezig is. Voorheen gebeurde dat door Transfer.

Dankzij deze nieuwe samenwerking kan de reclameregie Belgische adverteerders een aanbod voorstellen dat 13% van het marktaandeel bij het Belgische publiek vertegenwoordigt. Dit geeft adverteerders een extra dekking op hun doelgroepen. Zo kunnen ze hun merken tonen in de premium omgeving van tv-programma’s die bij veel mensen in de smaak vallen.

Gilles Pélisson, Algemeen Directeur van TF1: “Onze zender is al meer dan dertig jaar een vertrouwde waarde voor de Belgische kijkers en sinds twee jaar ook voor de adverteerders. We verheugen ons nu over deze nieuwe samenwerking met IP Belgium. Haar doorgedreven kennis van de lokale markt vormt een echte meerwaarde. De dynamische aanpak van de regie en haar vermogen om voortdurend te innoveren, zowel op het vlak van data als van technologische vooruitgang, zijn enorme troeven die de aanwezigheid van TF1 bij Belgische adverteerders kan versterken. We bedanken Transfer voor hun steun in de afgelopen twee jaar én omdat zij TF1 toegang tot de Belgische markt hebben geboden.”

Philippe Delusinne, Gedelegeerd Bestuurder van IP Belgium: “Op nationaal vlak staat IP al in voor het commercialiseren van de reclameruimte van verschillende groepen, zoals Bel RTL, Nostalgie, NRJ Vlaanderen, Radio Contact en Fun Radio. Nu zullen we op dezelfde manier in staat zijn de toegang van adverteerders tot verschillende soorten publiek van populaire mediamerken te faciliteren.”