Soniq Talks tijdens Soniq – The Audio Celebration

FacebookTwitterLinkedIn

Op 25 februari organiseerde VIA, in samenwerking met Boris Agency en Mediamixer, het online event ‘Soniq – The Audio Celebration’. Naast de uitreiking van de Soniq Awards, werd er ook ruimte gemaakt voor enkele interessante Soniq Talks.

Antoon Van der Steichel, Senior Client Service Director bij Ipsos, gaf een overzicht van ‘De stand van digitaal radio luisteren in België’. Sinds 2018 voert Ipsos, in opdracht van de Vlaamse Overheid en Maradio.be, een  enquête uit over de integratie van digitaal luisteren in België. Uit de resultaten van de enquête blijkt dat het bewustzijn en de consumptie van DAB+ sterk stijgen. De verschuiving naar digitaal, met DAB+ voorop, is volop aan de gang.De volledig presentatie kan u hier herbekijken.

Martin Vinter (Ebiquity UK) kwam de inzichten toelichten van de nieuwe studie “The strength of radio for growing brands – Re-evaluating media” die in 2020 werd uitgevoerd in het Verenigd Koninkrijk.  Aan adverteerders en agentschappen werd gevraagd welke attributen van media het belangrijkste zijn om een campagne te voeren die de businessresultaten op langere termijn doen groeien, en wat hun eigen mening en ervaring is over de waarde van de media. De bevindingen in het onderzoek tonen een fundamenteel verschil tussen de perceptie en de realiteit. 

De volledige presentatie kan u hier bekijken.

In de presentatie ‘How to Use Voice in Advertising – International Case Studies’ van Katerina Borovska (Egta) stond het gebruik van ‘Voice’ centraal. Het is een nieuw kanaal om consumenten te bereiken en een onderdeel van de marketingmix. Aan de hand van enkele casestudies werd aangetoond hoe voice gebruikt kan worden door adverteerders.

De volledige presentatie kan u hier bekijken.

Het volledige online event kan u herbekijken op de website van VIA.