Serviceplan en GfK organiseren 5de editie van de Best Brands Awards

FacebookTwitterLinkedIn

Op woensdag 18 maart organiseren Serviceplan en GfK de 5de editie van de Best Brands Awards, een topevenement in de marketing- en communicatiesector. Meer dan 350 gasten uit de zaken-, communicatie- en mediawereld worden uitgenodigd op deze gala-avond in Docks Dome, waar de sterkste Belgische merken worden bekroond.

In 2004 introduceerde Serviceplan de Best Brands Awards in München. Intussen wordt het evenement beschouwd als een belangrijke maatstaf voor merkprestaties. Wat Best Brands uniek maakt, is dat de consument bepaalt wie met de prijzen gaat lopen. Op basis van een studie van 5.000 huishoudens geleid door GfK, wordt een klassement opgesteld volgens twee criteria: het reële economische succes van het merk en zijn emotionele dimensie ten opzichte van het publiek. Tijdens de voorbije editie gingen onder andere Colruyt, Coca-Cola, Volkswagen en Proximus met een award aan de haal.

De editie van 2020 zal gekenmerkt worden door een verandering in de bekroonde categorieën. De Best Brands Awards zullen zich dit jaar toeleggen op de beste prestaties van de geselecteerde merken in de voorbije 12 maanden. Op deze manier worden 350 merken uit 20 verschillende sectoren geanalyseerd. In elke verticale sector wordt uit een top 10 een ultieme winnaar bekroond.