Roularta kiest Selligent voor de ontwikkeling van zijn digitale marketing en big data strategie

FacebookTwitterLinkedIn

Roularta bouwt zijn expertise in abonnementenwerving en data driven marketing verder uit met big data, en stelt deze ook ter beschikking van adverteerders.

 

De moderne consument consulteert meer en meer media op digitale en connected platformen. Voor mediabedrijven is het verwerven van diepgaande kennis over gebruikspatronen, interesses, voorkeuren, gebruik van mobiele toestellen en neiging tot delen van content essentieel. De echte uitdaging is om dergelijke big data te vertalen in bruikbare klantenkennis en concrete actie.

 

Roularta koos Selligent als partner voor het inschakelen van big data in zijn data- en digitale strategie, en koos daarbij voor een gebruiksklare oplossing die onmiddellijk kan worden ingezet. Roularta was betrokken als pilootklant bij de ontwikkeling en lancering van de nieuwe Selligent module “Target”.

 

De tool biedt een geïntegreerde oplossing om data te verzamelen, te analyseren en in real time in te zetten in omnichannel campagnes met email, web, mobile en sociale componenten. De tool laat toe het bezoek- en leesgedrag op de sites en apps te vertalen in bruikbare gebruikersprofielen en dit zowel voor anonieme als gekende bezoekers. Eén van de sterktes van de tool is het gemak waarmee marketeers profielsegmenten kunnen definiëren, beheren en opvolgen.

 

De tool wordt vandaag ingezet voor gerichtere lezersmarketing, abonnementenwerving en -retentiecampagnes, het volgen en analyseren van het gedrag van lezers en surfers met het oog op een gepersonaliseerde aanpak en aanbiedingen.

 

De regie Roularta Media ontwikkelt, naast de bestaande adverteermogelijkheden op de websites en nieuwsbrieven, ook een nieuw gamma van data driven mogelijkheden. Hierbij krijgen adverteerders de mogelijkheid campagnes te boeken op specifieke behavioural doelgroepen, gebaseerd op de data verzameld en beschikbaar gemaakt door Selligent Target. Tarieven worden vermoedelijk vanaf Q2 bekend gemaakt.