Rossel neemt Kotplanet.be over

FacebookTwitterLinkedIn

Om de ontwikkeling van deze jonge Belgische start-up te ondersteunen, heeft Rossel een meerderheidsbelang genomen in Kotplanet, een 100% digitale speler die volledig gewijd is aan studenten en hun leven in België.

Kotplanet wordt sinds eind 2018 gerund door Marina Evaristo en brengt dagelijkse inhoud voor studenten met een vleugje virale humor. Wat maakt het merk speciaal? Inhoud geschreven door en voor studenten. Kotplanet publiceert elke dag artikelen op zijn website, in combinatie met berichten, verhalen en video’s op de sociale netwerken.

Met een “merkveilige” site en community behaalde Kotplanet in het derde kwartaal van 2021 een totaal van 250.000 pageviews en 150.000 users. De site is opgebouwd rond verschillende categorieën zoals advies, lifestyle, ontspanning, actualiteit, dossiers, kortingen en campussen.

Marina Evaristo, CEO van Kotplanet die sinds haar studies zich in het ondernemerssysteem heeft verdiept, vertelt: “Wij zijn vandaag een soort klein duimpje in de informatie- en amusementssector dat deel uitmaakt van het Rossel-mediamelkwegstelsel. Het is een unieke kans om deel uit te maken van zo’n professionele familie om ons merk, onze media en ons aanbod te laten groeien. Ik ben trots op dit persoonlijk project dat een lange weg heeft afgelegd en waarvoor ik de afgelopen jaren zo hard heb gewerkt. Het doet me plezier dat ik het huidige team dit avontuur met mij kan laten beleven. Maar ook een genoegen om al onze studentenredacteuren te kunnen blijven steunen, zonder wie we de afgelopen 2 jaar niet in staat zouden zijn geweest om dagelijkse inhoud te leveren.”