Rossel Advertising versterkt zijn expertise in native advertising en brand content via een aanzienlijke participatie in het kapitaal van de startup Efluenz, een van de eerste influencer marketing agentschappen in België.
Met een stevige ervaring in het Nederlandstalige landsgedeelte versterkt Efluenz ook de nationale positionering van Rossel Advertising. Deze cumulatie van ervaring zal de print en digitale strategie van de regie verstevigen door een advertentie-aanbod dat nu nog performanter wordt.
Thierry Hugot (Marketing- en Salesdirecteur bij Rossel): “Deze acquisitie stelt Rossel Advertising in staat om een zeer volledig aanbod op de Belgische markt te brengen op het vlak van brand content en tegelijk synergieën op te zetten tussen native en influencer marketing”.
Efluenz
Efluenz, onder leiding van Yasmin Vantuykom, werd opgericht in september 2018 en ondersteund door Startup Factory. De startup heeft een netwerk van meer dan 800 influencers, waaronder vooral nano- en micro-influencers, en kan daarmee reclamecampagnes opzetten via sociale media (Instagram, LinkedIn, Facebook en YouTube).
Efluenz realiseerde ondertussen al 30 campagnes voor merken zoals Live Nation, Tomorrowland, Alken Maes en Proximus. De strategische focus ligt op de kwaliteit van de influencers waarmee zij werken en op de personal touch. Zo matchen ze de waarden van het merk met de persoonlijkheid van de influencer. Voor Raphael Halberthal (Managing Partner bij Startup Factory) is dit partnership een toegevoegde waarde voor de betrokken partijen: “We zijn enorm opgetogen dat we een bijdrage konden leveren, zowel aan de waardecreatie voor onze partner Rossel als de versnelling van het ondernemerspotentieel van Yasmin”.