RMB geeft aftrap voor tweede editie van de ‘Super Ballekes’

FacebookTwitterLinkedIn

Het volgende WK voetbal vindt plaats van 21 november tot 18 december 2022 in Qatar. Op 23 november zendt de RTBF de eerste wedstrijd van de Rode Duivels tegen Canada uit. Tijdens de rust biedt RMB een speciale reclameruimte in het teken van creativiteit en nooit eerder verschenen commercials. De eerste editie van dit ‘Super Ballekes’-concept werd gelanceerd tijdens het EK 2020.

Naar voorbeeld van de Super Bowl, de American Footballfinale georganiseerd door de National Football League, opent RMB tijdens de FIFA World Cup in Qatar een ‘Super Ballekes‘-blok op 23 november, tijdens de rust van de wedstrijd België-Canada. Deze reclameruimte is voorbehouden aan spots die nog nooit gezien werden op tv.

De reclameruimte bestaat uit twee blokken: een uitgezonden vlak na de eerste helft en het andere vlak voor de tweede helft van de wedstrijd België-Canada.

F.L.A.S.H., het creatieve team van RMB, lanceerde de Super Ballekes voor het eerst op 12 juni 2021, tijdens de eerste match van de Rode Duivels tegen Rusland op het EK 2020. Het Super Ballekes reclameblok werd bekeken door 1.187.400 Franstalige kijkers. BMW, Burger King, Disney, Proximus, ING en Plan International België waren de eerste adverteerders die meededen.

Ariane Verrier, Senior Marketing Manager Motion Pictures van Disney: “We herinneren ons allemaal nog de ‘wassssuppp’ van Budweizer of de VW-spot met de kleine Darth Vador die ’the force’ uitprobeert op papa’s Passat. Als reclamemaker dromen we er allemaal stiekem van om ons merk ooit zo’n geweldige zichtbaarheid te geven, maar dan wel op z’n Belgisch uiteraard.