Resultaten CIM RAM juli-oktober 2018: Radio 2 blijft populairste radiozender in Vlaanderen

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Vandaag maakte het CIM de nieuwe luistercijfers voor radio bekend. Deze hebben betrekking op de periode van juli tot en met oktober 2018.

Radio 2 blijft overduidelijk de grootste radiozender met 30,1 procent marktaandeel op de doelgroep 12+. De zender gaat er wel lichtjes op achteruit tegenover de vorige toen ze nog 30,8 procent haalde.

Qmusic blijft op de tweede plaats staan met 12,4 procent marktaandeel. De radiozender van Medialaan was ook opnieuw de meest beluisterde radiozender bij Vlamingen tussen 18 en 54 jaar (18,3 procent marktaandeel).

Studio Brussel zit in de lift en vervolledigt de top drie met 10,6 procent marktaandeel. De zender is ook de best beluisterde radio op het werk.

MNM daalt van 10,4 naar 8,8 procent. Daarna volgen Joe (8,2 procent) en Radio 1 (7,8 procent). Nostalgie gaat erop vooruit en klokt af op 7,2 procent marktaandeel. Klara daalt lichtjes tot 2,4 procent.

VRT-radiomanager Els Van de Sijpe: “In een markt die door de digitalisering steeds meer spelers kent, zetten onze merken mooie resultaten neer en blijven dagelijks meer dan 3 miljoen luisteraars afstemmen op ons aanbod”.

An Caers, radiodirecteur bij Medialaan: “Het is fijn om te zien dat Qmusic bevestigt als grootste radiozender bij Vlamingen tussen 18 en 54 jaar. Naast wat we on air doen bij Q, zoals de Top 500 van de Zeroes volgende week, blijven we volop investeren in digitale initiatieven zoals onze dagelijkse online live quiz Qwistet. Bij Joe verhuizen we onze radiostudio naar het Joe Christmas House in Antwerpen en kan ook iedereen zich online laten onderdompelen in de kerstsfeer met het digitale kanaal Joe Christmas”.