Resultaten CIM radio golf 2014-2 zijn bekend

FacebookTwitterLinkedIn

Het CIM maakte op 21 augustus 2014 de resultaten voor de radio`s (W2014-2) bekend.

 

 

De winnaars in het noorden:

  • Radio 2: de familiezender stijgt door en verstevigt daarmee de positie van meest beluisterde zender in het Noorden.
  • Studio Brussel: gaat na een negatieve tendens weer terug omhoog tot 13,12% marktaandeel. In vergelijking met vorig jaar (W2013-2) is er wel een lichte terugval.
  • JOE fm: stijgt terug tot boven de 8% marktaandeel en doet haasje-over met Radio 1.

 

De verliezers in het noorden:

  • Nostalgie moet inleveren en komt op 5,71% marktaandeel terecht.
  • Q-music gaat ook achteruit en komt op 13,71% marktaandeel.
  • Klara duikt tot net onder de 2% marktaandeel.
  • TOPRadio zakt tot het niveau van W2013-2, 0,74% marktaandeel.

 

Dit betekent dat alle VRT-netten een samen een marktaandeel hebben van 62,36%. Medialaan Radio zakt van 22,15% naar 21,91%.

 


De winnaars in het zuiden:

  • Vivacité gaat stevig vooruit en overschrijdt voor het eerst sinds W2012-1 de 15%. Ze behalen een marktaandeel van 15,44%.
  • Radio Contact haalt het verlies van vorige wave bijna op en haalt net geen 15% marktaandeel.
  • Radio Nostalgie gaat door op zijn positieve flow en stoot door naar 12,64% marktaandeel.
  • NRJ stijgt zachtjes tot 7,89% marktaandeel.
  • Musiq`3 gaat naar 2,37% marktaandeel.

 

De verliezers in het zuiden:

  • Classic 21 verliest de stijging van de vorige wave helemaal en komt terug op 8,21% marktaandeel.
  • La Première daalt naar 6,3% marktaandeel.

 

Bel RTL, Fun Radio, Pure FM en DH Radio blijven behoorlijk stabiel.

 

Het aandeel van de RTBF-netten daalt tot 35,23%.