Restyling en groter formaat voor De Standaard Magazine

FacebookTwitterLinkedIn

Op zaterdag 30 mei verschijnt De Standaard Magazine van uitgever Mediahuis voor het eerst op een groter formaat en in een nieuwe vormgeving. Het blijft een lifestylemagazine, maar de redactie van wil met deze restyling haar inhoudelijke ambities in de verf zetten, het magazine ruimte geven en de huidige troeven nog meer uitspelen.

Het magazine wordt er een met een formaat van 250 x 335 mm en een cover met zachte glans. De lifestyleredactie zal voortaan lifestyle in de meest brede zin benaderen. Topics als mode, wonen, reizen, eten en drinken blijven van belang, maar voortaan zullen er ook stukken over outdoor, relaties, stadsleven of duurzaamheid gebracht worden. Dit alles wordt gebundeld in verhalen, interviews, reportages en rubrieken.

Er komen nieuwe fotorubrieken en ook een nauwere samenwerking met de cultuur- en mediaredactie van De Standaard, een wekelijkse grote woonrubriek en een rubriek ‘getest’ en ‘uitgeklaard’ met no-nonsense onderzoek naar nieuwe producten en trends. Naast de huidige restaurantrecensie verschijnt er ook een hotelrecensie en tot slot breidt de ‘wijn van de week’ uit naar andere dranken en in combinatie met gerechten.

De lezer heeft aan het nieuwe magazine meer pak, meer fotografie en meer leesvoer. De adverteerder geniet tegelijkertijd van grotere advertenties in een betere drukkwaliteit.