Recupel in het straatbeeld met The Street van Mediafield

FacebookTwitterLinkedIn

Recupel, de vzw die instaat voor de organisatie van inzameling en verwerking van afgedankte elektro-apparaten in België, voert een campagne met een nationale ‘The Street’ guerrilla poster. Op 16 september is de nieuwe ‘Vermist’ campagne van start gegaan. Ruim 15.000 affiches, formaat 2m², zijn te zien in 20 Belgische steden.

Recupel wil aandacht creëren voor het probleem van koelkasten en diepvriezers die foutief worden gerecycleerd. Hun onderzoek toont aan dat jaarlijks 200.000 dergelijke apparaten bij niet erkende verwerkers terecht komen. Gezien de milieuschade per foutief verwerkt apparaat gelijk staat aan de CO2-uitstoot van 7.500 kilometer autorijden, valt de impact hiervan niet te onderschatten. De naam ‘Vermist’ ligt in lijn met één van de meest gekende toepassingen van postercampagnes, de opsporingsberichten van Child Focus.

The Street is een product van Mediafield dat zich richt op stedelijke gebieden met wildplak posters. Recupel koos naast de standaard affiches ook voor complementaire kaders aan verkooppunten. Dit type campagne heeft de kracht om met een groot aantal posters en een rebels karakter specifieke locaties als target te nemen.