ProduPress versterkt met Addrelevance de impact van autoreclame

FacebookTwitterLinkedIn

ProduPress en Addrelevance bieden de Belgische automobielsector een unieke oplossing om de doeltreffendheid van reclamecampagnes te verhogen. De dienst is sinds het voorjaar van 2020 succesvol getest door ProduPress en is nu beschikbaar voor de adverteerders.

De innovatieve AdTech-oplossing voor hyperpersonalisatie van reclame – die is ontwikkeld in samenwerking met Artificial Intelligence-onderzoekers van de KUL – geeft adverteerders uit de autosector de gelegenheid om te profiteren van een maximale CTR voor hun advertenties op AutoGids, AutoWereld en Moniteur Automobile (+30 tot 50%, op basis van de ervaringen van ProduPress).

Om deze verhoogde prestaties te genereren, maakt de Addrelevance-technologie gebruik van AI om het aankoop- en beslissingsprofiel te begrijpen van elke bezoeker op de sites. Elk profiel krijgt vervolgens een waardepropositie en een gepersonaliseerde Call To Action. Deze dienst, die zowel met display advertising als met branded content werkt, genereert niet alleen meer kliks, maar ook leads van betere kwaliteit. Bovendien kan het profiel van elke gebruiker naar de website van het merk worden gestuurd om daar ook de landingspagina aan te passen aan het profiel van de surfer en zo de conversieratio (op de site van de adverteerder) verder te optimaliseren. Addrelevance kan haar experts ook ter beschikking stellen van de merken om de conversieratio op hun landingspagina’s te optimaliseren.

Voor merken betekent dit het vooruitzicht op lagere aankoopkosten, een hogere ROI en uiteindelijk een hogere omzet. Deze exclusieve technologie maakt van de sites van ProduPress een interessant communicatiekanaal. Aangezien 8 op 10 autokopers gebruikmaken van een gespecialiseerd tijdschrift of een gespecialiseerde website tijdens hun aankoopproces, kunnen automerken een optimale exposure van hun reclame bieden aan de 1,6 miljoen maandelijkse Belgische bezoekers van de ProduPress-websites. Ze kunnen voortaan specifieke boodschappen tonen om de impact van hun communicatie verder te vergroten.