Partnership tussen De Facto Image Building en Publicarto

FacebookTwitterLinkedIn

Het allround communicatiebureau De Facto Image Building uit Deurle en de onafhankelijke reclameregie Publicarto gaan samen voor een efficiënte evolutie.  Na interne analyse van beide bedrijven bleek dat ze complementair werken. De Facto Image Building maakt zich sterk als fullservice communicatiebureau die haar doelgroepen strategisch benadert. Publicarto richt zich op (digitale) fora en magazines met een sterke doelgroepsegmentatie zoals onder andere De Bond, Femma, Seniorennet en MT Magazine.

De snelheid van opeenvolgende (digitale) veranderingen in het medialandschap heeft hen tot een efficiëntie-oefening uitgedaagd. Beide bedrijven blijven apart bestaan, maar delen voortaan eenzelfde doelgroepvisie die zal uitgedragen worden op 4 domeinen: community marketing, HR en brand communicatie, concept-design en digitaal. Patrick Boon neemt als Managing Director de operationele leiding in handen.

“Beide organisaties streven naar een partnership met elk van hun klanten. Ze willen een partner zijn in communicatie, om zo efficiënt mogelijk de juiste doelgroepen te bereiken. Daar zet je meteen hun gezamenlijke visie op scherp. Na intensief doorpraten van huidige visies, strategie en talent in huis geloof ik in een sterke, gezamenlijke evolutie van beide bedrijven. We gaan in de nabije toekomst nieuwe partnerships aan, met de juiste partijen en een stevig salesgericht team”, vertelt Patrick Boon.

Zijn geloof in dit gezamenlijke verhaal deelt hij met Rudy De Hainaut, die na een lange carrière aan het hoofd van beide bureaus bewust kiest voor nieuwe opportuniteiten. “In Patrick heb ik de geknipte Managing Director gevonden. Hij heeft tonnen ervaring opgebouwd in marketing en business management functies binnen Mediahuis, Roularta en Crelan. We zijn bureaus in evolutie, net als de reclame- en mediamarkt zelf. Patrick gaat niet voor de brute revolutie, maar voor een mensgerichte evolutie.”