Olivia Devuyst versterkt e5 mode als Marketing Manager

FacebookTwitterLinkedIn

e5 mode stelt Olivia Devuyst aan als nieuwe Marketing Manager. Zij wordt verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van de marketing- en communicatiestrategie, het e-commerceluik en de uitrol van het CRM-systeem (customer relationship management). Devuyst leidt het 14-koppige marketingteam en moet onder meer het imago van e5 mode scherpstellen.

Als Marketing Manager moet Devuyst het merk e5 mode uitdragen en positioneren: Belgische mode voor de actieve 40-plusser. Het modemerk zet sterk in op een persoonlijke aanpak dankzij een uitgebreide kennis van de klant. Daarnaast wil e5 ook online een familiale klantencommunity opbouwen.

Het imago van e5 mode

Het imago van e5 mode updaten is een belangrijke taak van Devuyst. “e5 mode heeft nog steeds het imago om een kledingketen voor 70-plussers te zijn. We richten ons inderdaad op een specifieke doelgroep, maar dan wel op 40-plussers. Mannen en vrouwen. Dat idee veranderen en uitdragen wie e5 is en wat we kunnen bieden, is de grootste uitdaging.” Devuyst wil dan ook de sterktes uitspelen bij de doelgroep. “We hebben heel wat troeven in handen: e5 mode is 100% Belgisch en verkoopt kwalitatieve kledij voor uiteenlopende vormen en maten aan een correcte prijs. e5 is de ‘boetiek’ bij jou in de buurt. Online zetten we in op inspiratie en toegankelijkheid.

Klantenkaart-pionier

CEO Alexander Talpe ziet marketing als een uitdaging. “e5 mode is groot geworden dankzij direct marketing, we zijn altijd gegaan voor een rechtstreekse benadering van de klant”, zegt Talpe. “Wij hadden een voortrekkersrol op het vlak van klantenkaarten bijvoorbeeld. Meer dan 97% van de klantenaankopen wordt geregistreerd via die kaart. De uitdaging is nu om dat klantenbestand om te vormen naar een echte ‘community’, met een sterke nadruk op een lokale en persoonlijke benadering.

e5 mode is gekend voor de familiale sfeer in de winkels. “Het voelt voor mij een beetje als thuiskomen”, vertelt Devuyst. “Die persoonlijke touch wil ik in de gehele communicatiestrategie doortrekken: een band creëren of onderhouden met de klant door makkelijk aanspreekbaar te zijn en via authentieke communicatie.

Het traject van Olivia Devuyst

Olivia Devuyst heeft de nodige ervaring in sales en marketing. Ze begon haar carrière als Advertising Manager bij Roularta. Ook bij Medialaan had ze vervolgens een salesfunctie. Daarnaast is de retailsector haar niet onbekend. Devuyst was vijf jaar aan de slag als Marketing Manager bij Krëfel. De voorbije vijf jaar was ze respectievelijk Marketing Manager en Brand & Store Concept Manager bij ICI PARIS XL. Daar stond ze onder meer in voor de branding en het uitdenken van het nieuwe winkelconcept.