Sophie Vanderwinkel nieuwe Managing Director van Mediaplus

FacebookTwitterLinkedIn
Sophie Vanderwinkel

Sinds 1 september is Sophie Vanderwinkel de nieuwe Managing Director van Mediaplus, het media-agentschap van de Serviceplan groep. Ze volgt Kathleen Soontjens op die deel wordt van het holding management in België en voortaan de functie van Chief Relationship Officer uitoefent, met een focus op de relaties tussen de verschillende agentschappen van de groep en hun klanten, medewerkers en partners.

Sophie Vanderwinkel heeft haar volledige carrière bij Sanoma gewerkt, waar ze verschillende functies heeft uitgeoefend. Haar laatste functie als Head of Inbound Sales & Advertising Care liet haar toe om media, data en content te combineren zich baserend op behaviouristische analyses. Deze combinatie is vandaag de basis van het media-aanbod dat gewenst wordt door de moderne consument. Deze laatste wil niet meer lastiggevallen worden door ongewenste reclame die niet strookt met zijn of haar verwachtingen.

Ter herinnering: Kathleen Soontjens had de leiding van Mediaplus genomen in 2014 na de acquisitie van het media-agentschap Mundo Media door de Serviceplan groep. Vandaag, samen met het data en programmatic agency Mediascale, telt Mediaplus een twintigtal medewerkers in Brussel.

Kathleen Soontjens: “Ik ben echt fier op het werk dat elke dag wordt geleverd door de teams van Mediaplus voor onze klanten. Onze positionering, op het kruispunt van creativiteit en data, toont aan dat ons gemeenschappelijk doel ‘groei’ is. Ik verheug me op de komst van Sophie wiens ervaring Mediaplus zal versterken en ook op de nieuwe uitdagingen die me te wachten staan bij Serviceplan”.

Sophie Vanderwinkel: “Na een periode van 20 jaar bij Sanoma was het tijd voor mij om een andere uitdaging te gaan zoeken. Mediaplus is voor mij een verdere logische stap in mijn parcours. Hun alternatieve positionering komt perfect overeen met mijn visie over de rol die de media moeten vervullen vandaag. Integratie en innovatie moeten aan de basis liggen van elke relevante mediastrategie voor merken en consumenten. De teams van Mediaplus zijn gevormd in het licht van deze missie en het zal dan ook een echt plezier zijn om dit agentschap die het vandaag al heel goed doet, te leiden”.

Peter Vande Graveele: “Sophie heeft het profiel dat ik al een tijdje zocht, om de groei van ons media-agentschap te bestendigen. Kathleen zal vanaf nu mijn rechterhand zijn en ik ben tegelijkertijd gerust gesteld, want ik weet dat ons media-agentschap bij Sophie in goeie handen zal zijn”.