Na de bètaversie, die MEDIALAAN – de Persgroep Publishing begin april lanceerde, is er vandaag de officiële lancering van het online video on demand platform VTM GO.
Naast programma’s van alle tv-zenders van de mediagroep (VTM, Q2, Vitaya, CAZ, VTM Kids, VTM Kids JR. en Qmusic) zitten in VTM GO ook exclusieve internationale series, in totaal goed voor meer dan 300 titels. Elke gebruiker krijgt een gepersonaliseerd aanbod op basis van het eigen kijkgedrag.
VTM GO is gratis dankzij targeted advertising. Iedereen kan het gebruiken via www.vtmgo.be en via de VTM GO-app, die de huidige VTM-app overschrijft. Er zijn tevens enkele nieuwe functionaliteiten, zoals kijken op het tv-scherm via Chromecast dat al beschikbaar was op Android-toestellen en nu ook via iOS kan.
Dirk Lodewyckx, COO MEDIALAAN – de Persgroep Publishing: “De bètaversie van VTM GO is goed onthaald door Vlaanderen. Op enkele weken noteerden we al meer dan 550.000 views en werd er massaal gereageerd op het testen van de bèta-app: waar we zelf aan 10.000 testers hadden gedacht, zijn dat er 40.000 geworden.”
The Team 2 en Locked Up
VTM GO maakt van de officiële lancering gebruik om twee nieuwe reeksen aan te bieden: de internationale misdaadreeks The Team 2 (in preview) en de Spaanse HBO-succesreeks Locked Up.
The Team 2 is het vervolg op het eerste seizoen dat bij VTM gemiddeld 541.000 kijkers haalde en ook buiten de grenzen scoorde. Binnen Europa trok The Team 1 meer dan 10 miljoen kijkers, verspreid over 10 zenders in 10 landen. Lynn Van Royen vertolkt één van de drie hoofdrollen in The Team 2, dat net zoals het vorige seizoen gaat over speurders die over de grenzen heen een misdaad met internationale vertakkingen proberen op te lossen.
Met Walter Presents, een kwaliteitslabel voor internationale fictie, brengt VTM GO exclusieve series vanuit de hele wereld naar Vlaanderen. Vanaf nu is ook het Spaanse Locked Up (Vis a Vis) beschikbaar. Deze reeks viel meermaals in de prijzen en was een echte gamechanger voor Spaans drama.