De Morgen breidt digitaal aanbod verder uit

FacebookTwitterLinkedIn

De Morgen wil nog meer inspelen op de behoeften van zijn digitale lezers en lanceert een nieuwe website, een nieuwe applicatie en een nieuwe digitale editie op tablet voor abonnees.

Lezers krijgen op de website en de app een ruime selectie van het meest recente nieuws en extra duiding bij de actualiteit. Dit wordt aangevuld met onder andere opiniestukken, achtergrondverhalen, diepte-interviews, video’s en podcasts. Nieuw is de sectie ‘voor u uitgelegd’, waarin de redactie actuele onderwerpen helder en overzichtelijk uitlegt. In de nieuwe app staat vooral het belangrijkste nieuws centraal.

Maar de krant gaat nog een stap verder: het lanceert voor zijn abonnees een nieuwe digitale editie op tablet. De papieren krant wordt omgevormd tot een digitale versie met video’s, fotoreeksen, podcasts en links naar andere artikels. Abonnees kunnen de digitale editie elke ochtend downloaden via de applicatie op tablet en ook offline de beste artikels van de dag raadplegen. Op termijn wordt de digitale editie ook voor de smartphone ontwikkeld.

“We zorgen met deze 3 nieuwigheden voor een compleet nieuwe leeservaring met alle mogelijkheden die de digitale wereld te bieden heeft. We willen hiermee als jongste nieuwsmerk van Vlaanderen nog meer inspelen op de behoeften van onze digitale lezers”, aldus Kirsten Bertrand, hoofdredacteur bij De Morgen.

Sam Feys, chef digitaal bij De Morgen, vult aan: “De verkoop van digitale abonnementen is het afgelopen jaar met 32% gestegen. Het is dan ook heel fijn om te zien dat De Morgen digitaal blijft groeien. Tijdens het ontwikkelen van de digitale vernieuwingen hebben we altijd het leescomfort op de eerste plaats gezet. We geloven echt in de compleet nieuwe lees- en nieuwservaring van onze digitale editie en zijn heel benieuwd naar de reacties.”