Nieuwe regie: LuxMediaHouse, een joint-venture tussen Saint-Paul Luxembourg en Editpress Luxembourg

FacebookTwitterLinkedIn

Editpress Luxembourg en Saint-Paul Luxemburg hebben samen de regie LuxMediaHouse opgericht. Beide Luxemburgse mediabedrijven hebben 50% van de aandelen in handen.

 

Het doel is om de sterke punten van beide mediagroepen samen te brengen en zo de Belgische reclamemarkt te benaderen via een gezamenlijke regie gespecialiseerd in print, online en radio.

 

LuxMediaHouse wil op deze manier haar Luxemburgse mediatitels promoten buiten de landsgrenzen heen en de procedures voor mediabureaus en adverteerders gebaseerd in België vergemakkelijken.

 

Alle uitgaves en bijhorende websites van beide mediagroepen zullen in België vanaf 1 januari 2016 vertegenwoordigd worden door LuxMediaHouse. Het gaat om volgende merken: Luxemburger Wort, L`essentiel, Tageblatt, Le Quotidien, Le Jeudi, Télécran, Revue, AutoRevue, Auto Moto, Tendances, Wortex, Contacto, Radio Latina en L`essentiel Radio.

 

LuxMediaHouse werd officieel opgericht in juni 2015 en wordt mede geleid door algemeen directeurs Robert Hever en Emmanuel Fleig. Het commerciële luik valt onder de verantwoordelijkheid van Thierry Bollekens en Sébastien Bonoris.