Big Wraps, het nieuwe magazine-aanbod: tijdelijke pakketten voor 6 grote doelgroepen met een aantrekkelijke kost/GRP

FacebookTwitterLinkedIn

De magazinesector zet zichzelf helemaal terug op de agenda met een innovatieve GRP-benadering.

 

Vanaf maandag 21 september lanceren de magazine-uitgevers en regies die deel uitmaken van Febelmag een reeks tijdelijke promotionele advertentiepakketten. IP Press, de Persgroep Advertising, ProduPress, Rossel Advertising, Roularta Media en Sanoma werken hiervoor samen. Big Wraps definieert zichzelf als “vernieuwend, krachtig, performant en eenvoudig”.

 

Het aanbod baseert zich op één van de sterkhouders van magazines: het engagement van koopkrachtige doelgroepen. Er werden 6 doelgroepen verpakt: vrouwen, shoppers en mannen, telkens met een een top-product naar SG 1-2 en een breder product.

 

Telkens wordt gedurende een beperkte periode van 3 weken een van de pakketten aangeboden aan een zeer promotionele prijs/GRP. Het pakket bestaat uit 1, 2 of 3 inlassingen in een voorafbepaalde combinatie van titels. De kalender wordt samen met de klant bepaald, maar de campagne moet wel opgenomen worden in een periode van ongeveer 9 maanden na de promotie.

 

Nieuw is ook dat deze Big Wraps worden verkocht tegen een kost/GRP, niet toevallig de manier van aankopen die heel gebruikelijk is voor televisie.

 

De reeks Big Wraps vangt aan vanaf 21 september met de Big Wrap Alpha Women dat zich specifiek richt tot actieve ‘top` vrouwen in de sociale groepen 1-2.

 

Naast een tweede aanbod naar de vrouwelijke doelgroep – Big Wrap Action Women (25-54 jaar / sociale groep 1-4) – worden er in de komende weken ook twee Big Wraps naar VVA`s (Family Shoppers en Top Shoppers) en mannen (Alpha Men en Action Men) op de markt gebracht.

 

Voor elke Big Wrap wordt een selectie van de sterkste magazinemerken ingeschakeld volgens een zeer eenvoudige formule: één of meerdere inlassingen van 1/1 pagina quadri per titel.

 

Bovenop en aansluitend met het printpakket wordt ook een pakket aangeboden met de digitale versies van de bewuste media: Big Wrap Plus (Women, Shoppers & Men), namelijk één formaat (leaderboard) op alle betrokken websites, gebaseerd op het aantal impressies over 10 dagen met een share of voice van 20% (ROS) en aan een zeer interessante CPM.

 

De verkoop verloopt via de salesteams van de deelnemende regies in coördinatie met de regie van Febelmag. De aankoop wordt geregeld met één bestelbon en één factuur die naderhand door het team van Febelmag verder wordt opgevolgd.

 

Alle info op www.bigwraps.be. Voor product- en tariefinformatie van het tijdelijke aanbod, zie ook Big Wraps in MediaSpecs.