Nieuw magazine ‘myShopizine` biedt platform voor native advertising

FacebookTwitterLinkedIn

Op 14 maart lanceert BD myShopi het eerste nummer van haar gratis magazine myShopizine. Advertenties van retailers, brands en FMCG-producenten – van Alpro en Jetair tot Hyundai en Dovy Keukens – vinden via native advertising hun weg naar 1,5 miljoen Belgische consumenten.

 

BD myShopi kiest in haar magazine bewust voor native advertising om de consument naast haar bekende promotionele handvaten (zoals reclamefolders of de myShopi app) nu ook inspirationele content te bieden. Zo brengt elke nieuwe editie van myShopizine het verhaal van een onbekende consument die tips over producten en ervaringen bij het winkelen deelt met medeconsumenten.

 

In de eerste editie staat freelance journaliste en digital editor Katja Cloetens centraal. Zij deelt met de lezer de keukentips van Dovy Keukens, gaat aan de slag met een recept van Alpro Soya, verwent haar nieuwe kitten met Whiskas, plant een reis met Jetair, test een Hyundai Tucson en gaat samen met Oce Bio de strijd aan met dat kilootje meer. Tussendoor lees je in myShopizine alles over co-working, tips voor het organiseren van kinderfeestjes, webshops die zeker het bezoeken waard zijn, enzovoort. De verscheidenheid aan topics laat ruimte aan zowel retailers als merken om hun commerciële boodschap te kaderen in een groter verhaal.

 

Het papieren myShopizine wordt aangevuld met een interactieve digitale variant boordevol extra tips en video`s, alsook een blog waar de consument nog meer inspiratie kan opdoen.

 

De volgende edities van myShopizine staan gepland voor 13 juni, 10 oktober en 12 december. In afwachting van de lancering van de eerste editie op 14 maart is het digitale magazine alvast hier te bekijken.

 

Advertentietarieven en contactgegevens vindt u in MediaSpecs.