Newsmonkey gaat van start op 7 januari

FacebookTwitterLinkedIn

De nieuwe virale nieuwssite Newsmonkey gaat van start op 7 januari, enkele weken later dan eerst gezegd. Dat melden de initiatiefnemers op hun website.

 

Op newsmonkey.be staat het volgende te lezen: “Beste bezoeker, op 7 januari gaan we live met onze site. Iets later dan we zelf gehoopt en aangekondigd hadden, maar het is voor ons belangrijk om meteen stevig en sterk te beginnen”.

 

De eerste dagen wordt de nieuwssite opengesteld voor de meer dan 1.500 aandeelhouders. Vanaf 10 januari wordt de site voor iedere bezoeker opengezet.

 

Newsmonkey werd opgericht door Wouter Verschelden (ex De Morgen), Patrick Van Waeyenberge (ex directeur digitaal van De Persgroep) en Mick Van Loon (oprichter en ex hoofdredacteur van HLN.be). Momenteel wordt gestart met 17 medewerkers en men wil op een termijn van drie jaar 300.000 bezoekers krijgen. Newsmonkey wil volop gebruik maken van het virale effect van sociale media om lezers te bereiken. Adverteerders kunnen tegen betaling artikels aanleveren voor de website, een model dat bekendstaat als ‘native advertising’.

 

Newsmonkey haalde de voorbije weken via een crowdfunding-campagne geld op bij het grote publiek. De 1.591 aandeelhouders hebben totnogtoe 327.750 euro bijeengebracht.