Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week. Voor dagelijks nieuws kan u terecht op www.mediaspecs.be.
In de database van MediaSpecs vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische, Luxemburgse en Franse media: reclametarieven, technische fiches, kalenders, bereikcijfers, contactgegevens (sales en redactie) en objectieve zoekcriteria.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Line – Lola
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
19/02/2024
|
|
|
|
|
|
Er waait een nieuwe wind door Publicis Groupe, en die wordt gekenmerkt door ambitie en enthousiasme. Davy Caluwaerts, CEO Publicis Groupe België, presenteert zijn nieuw team dat bestaat uit een Executive Management en een Expert Board.
Lees meer
|
|
|
|
Schoenenretailer Deichmann (vanHaren voor de Belgische markt) heeft een nieuwe internationale partner. Mediaplus won de pitch voor vijf extra Europese markten, waaronder België.
Lees meer
|
|
|
|
Two cents, gespecialiseerd in onder meer persrelaties, content management en digitale communicatie, kondigt zijn uitbreiding naar Nederland aan. Dit versterkt de aanwezigheid van moederbedrijf Advanced Fair dat al twee jaar in het land actief is.
Lees meer
|
|
|
|
De globale omzet van de UMA-leden kent een lichte groei. GroupM blijft leider in de ranking van de groepen. Bij de individuele mediabureaus neemt Mindshare de koppositie over van Space.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Om alle spelers die betrokken zijn bij de ecologische en sociale transitie toegang te bieden tot meer zichtbaarheid, lanceren RMB en GiveActions samen het nieuwe reclame-aanbod Blue Speaker.
Lees meer
|
|
|
|
Karen Hellemans wordt de uitgever van alle magazinemerken van Roularta Media Group in België. Bovenop haar rol als uitgever van de Women Brands wordt ze verantwoordelijk voor de News & Business Brands.
Lees meer
|
|
|
|
Sabato, het weekendmagazine van De Tijd en L'Echo, splitst de huidige functie van hoofdredacteur in twee: Creative Director en hoofdredacteur.
Lees meer
|
|
|
|
Ellen De Wolf wordt de nieuwe hoofdredactrice van Knack Weekend en Le Vif Weekend. Ze neemt de fakkel over van Ruth Goossens.
Lees meer
|
|
|
|
|
De gemiddelde tv-reclame duurt vandaag niet langer dan 20 seconden, 3 seconden minder dan tien jaar geleden. Reclame op de radio is nog korter: gemiddeld 19 seconden in 2023, twee seconden korter dan in 2012.
Lees meer
|
|
|
|
Radioconsumptie houdt nog redelijk stand zodra de kaap van 25 jaar is bereikt. Streaming lijkt momenteel vooral in trek bij één generatie in het bijzonder.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
20 februari | 09:00 - 10:00
|
21 februari | 09:30 - 11:30
|
21 februari | 11:00 - 12:30
|
23 februari | 09:00 - 15:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|