RMB en GiveActions lanceren audio-aanbod Blue Speaker

FacebookTwitterLinkedIn

Om alle spelers die betrokken zijn bij de ecologische en sociale transitie toegang te bieden tot meer mediazichtbaarheid, lanceren RMB en GiveActions samen Blue Speaker, een nieuw reclame-aanbod dat voor een beperkter budget de productie van een audiospot combineert met een campagne op de digitale merken in regie bij RMB.

RMB en GiveActions (een digital marketing agency gespecialiseerd in duurzaamheid) delen de overtuiging dat reclame de aandacht moet vestigen op een product of dienst, maar ook waarden kan promoten die gunstig zijn voor de samenleving.

De reclamemogelijkheid Blue Speaker is specifiek bestemd voor bedrijven die maatschappelijk verantwoord ondernemen, maar over weinig middelen beschikken om zich bekend te maken.

Net als Blue Upstarter, een concept dat RMB en Upcut in 2023 samen introduceerden, wil Blue Speaker reclame toegankelijk maken voor alle adverteerders die zich positief inzetten op ecologisch of sociaal vlak, door hen een kwalitatieve reclamecreatie en een doeltreffende verspreiding van de boodschap aan te bieden, dit alles tegen een betaalbare prijs. Terwijl Blue Upstarter een videoproduct is, hanteert Blue Speaker de kracht van audio.

Voor een totaalbudget van 3.000 euro biedt Blue Speaker:

  • De productie van een audiospot gemaakt door GiveActions.
  • De verspreiding van de spot via een online audiocampagne van 175.000 impressies op RMB’s RON-netwerk. De websites die dit netwerk vormen, zijn Auvio, La Première, VivaCité, Classic 21, Tipik, Musiq 3, Tarmac, Jam, NRJ, LN RADIO, France Inter, France Info, France Bleu, France Culture, France Musique, Mouv’, Fip, NRJ Paris, Rire & Chansons en Skyrock.

Om in aanmerking te komen voor Blue Speaker, moeten adverteerders voldoen aan het selectiecharter van GiveActions dat de spelers aanwijst op basis van hun ecologische en sociale impact. Bovendien hebben deze adverteerders nog geen mogelijkheid gehad om te communiceren via de merken in regie bij RMB.