MediaSpecs, waar media en agentschappen elkaar ontmoeten
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week met heel wat interessante artikels over media en agentschappen.
MediaSpecs was ook ook aanwezig op de Kids Day van Transfer en op MAGnify van WE MEDIA.
Vergeet u niet in te schrijven voor CIM for Starters, een event van CommPass op donderdag 28 september.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Line – Lola
In de database van MediaSpecs vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische, Luxemburgse en Franse media: tarieven, formaten, kalenders, bereikcijfers, contactgegevens en zoekcriteria. Contacteer ons voor een rondleiding via Teams doorheen alle functionaliteiten.
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
25/09/2023
|
|
|
|
|
|
Op 21 september verwelkomde WE MEDIA de mediawereld op MAGnify: een rijke ochtend vol media-inzichten en sprekers van over de hele wereld. Op het programma: fragmentatie, vertrouwen, creativiteit en AI.
Lees meer
|
|
|
|
Op 21 september verblijdde reclameregie Transfer ons innerlijk kind met de Transfer Kids Day, een dag vol inzichten over de aankomende generatie Alpha (geboren tussen 2011 en 2025).
Lees meer
|
|
|
|
Samen een sterk lokaal ecosysteem creëren: dat was dit jaar het thema van de UMA Get Together - UBA Media Date, maar is ook de rode draad in de strategie die de vereniging van mediabureaus heeft bepaald. Tekst en uitleg door Hugues Rey.
Lees meer
|
|
|
|
De studie die Kantar in mei 2023 voor RTL Belgium uitvoerde, met een representatieve steekproef van 2.300 Franstalige personen van 18 tot 64 jaar, meet het mediagedrag van Franstalige Belgen in de derde editie van de Video Observer.
Lees meer
|
|
|
|
“-26 plus” is een leesformule met één toegang tot de nieuwsmerken van Mediahuis: De Standaard, Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. Het abonnement kost 1 euro per week, is maandelijks opzegbaar en de prijs blijft 3 jaar geldig.
Lees meer
|
|
|
|
Ads & Data Brand Studio lanceert ‘DS XTR’, een nieuwe signatuur voor premium native campagnes. Via een exclusief label in De Standaard biedt het adverteerders de mogelijkheid om zich als thought leader te positioneren.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Het Louiza-station is nu uitgerust met een indrukwekkend LED-scherm dat vanaf beide zijden van de perrons zichtbaar is. Dit panoramische scherm zendt traditionele inhoud uit in 16/9-formaat.
Lees meer
|
|
|
|
Clear Channel is een samenwerking aangegaan met Hivestack om de toepassing van zijn multi-SSP programmatic tool, Clear Channel LaunchPAD, te versterken. Clear Channel Europe heeft deze tool ontwikkeld om haar aanbod breder beschikbaar te maken.
Lees meer
|
|
|
|
Met 35 schermen die strategisch geplaatst zijn in 33 golfclubs in heel België, hebben adverteerders en mediabureaus nu de kans om hun doelpubliek efficiënt te benaderen via hun favoriete DSP-platform.
Lees meer
|
|
|
|
In juni 2015 vertrouwde PUB zijn reclameregie toe aan Custom Regie, geleid door Thierry Magerman. Hier komt nu midden oktober een einde aan. PUB neemt zijn reclamewerving in eigen beheer en geeft de leiding ervan aan Ludovic de Barrau.
Lees meer
|
|
|
|
Steve Van den Audenaerde, Director Audio Business & On Demand bij DPG Media Advertising: “DPG Media is verheugd te zien dat TOPradio met de extra dekking op DAB+ en de verscherpte programmatie duidelijk in de lift zit".
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Digitale reclame is grotendeels in handen van de grote internationale platformen. Voor sommige digitale kanalen, zoals sociale netwerken of search, zijn er simpelweg alleen deze platformen. Maar wat betekent “grotendeels” precies?
Lees meer
|
|
|
|
De kennis over databronnen en datatools verhogen, dat is de ambitie van de YMCE Data Driven Practices Session op 27 september. Ze dient als voorbereiding voor de deelnemers van de competitie YMCE Data Driven die op 24 oktober wordt gehouden.
Lees meer
|
|
|
|
“Ondanks de wereldwijde economische uitdagingen blijft de groep groeien, gedreven door zijn inzet voor internationalisering, digitalisering en zijn unieke benadering van een geïntegreerd House of Communication”, aldus Peter Vande Graveele.
Lees meer
|
|
|
|
Mediaplus kondigt de aanstelling van François Delmeire aan als nieuwe Client Advisor. Hij brengt een schat aan ervaring met zich mee vanuit zijn vorige functie als Digital Manager bij Mindshare.
Lees meer
|
|
|
|
De 92-jarige mediamagnaat Rupert Murdoch treedt af als voorzitter van de raden van bestuur van Fox Corp en News Corp. Zijn 52-jarige zoon Lachlan wordt nu de enige voorzitter bij News Corp en blijft uitvoerend voorzitter en CEO van Fox Corp.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
28 september 2023 | 12:00 - 14:00
|
28 september 2023 | 13:30 - 17:30
|
28 september 2023 | 14:30 - 17:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|