MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs, waar media en agentschappen elkaar ontmoeten

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week met heel wat interessante artikels over media en agentschappen.

MediaSpecs was ook ook aanwezig op de Kids Day van Transfer en op MAGnify van WE MEDIA.

Vergeet u niet in te schrijven voor CIM for Starters, een event van CommPass op donderdag 28 september.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

In de database van MediaSpecs vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische, Luxemburgse en Franse media: tarieven, formaten, kalenders, bereikcijfers, contactgegevens en zoekcriteria. Contacteer ons voor een rondleiding via Teams doorheen alle functionaliteiten.

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

25/09/2023

MAGnify 2023: Fragmentatie van mediagebruik, vertrouwen in media, creativiteit in reclame en AI

Op 21 september verwelkomde WE MEDIA de mediawereld op MAGnify: een rijke ochtend vol media-inzichten en sprekers van over de hele wereld. Op het programma: fragmentatie, vertrouwen, creativiteit en AI.

Lees meer
 

Transfer Kids Day: “11% van generatie Alpha wil later influencer worden”

Op 21 september verblijdde reclameregie Transfer ons innerlijk kind met de Transfer Kids Day, een dag vol inzichten over de aankomende generatie Alpha (geboren tussen 2011 en 2025).

Lees meer
 

Hugues Rey: “UMA Media Date toont tot wat samenwerken kan leiden”

Samen een sterk lokaal ecosysteem creëren: dat was dit jaar het thema van de UMA Get Together - UBA Media Date, maar is ook de rode draad in de strategie die de vereniging van mediabureaus heeft bepaald. Tekst en uitleg door Hugues Rey.

Lees meer
 

RTL Belgium – Video Observer: Hoe evolueert de videoconsumptie van Franstalige Belgen?

De studie die Kantar in mei 2023 voor RTL Belgium uitvoerde, met een representatieve steekproef van 2.300 Franstalige personen van 18 tot 64 jaar, meet het mediagedrag van Franstalige Belgen in de derde editie van de Video Observer.

Lees meer
 

Mediahuis lanceert “-26 plus”, een laagdrempelige abonnementsformule voor jongeren

“-26 plus” is een leesformule met één toegang tot de nieuwsmerken van Mediahuis: De Standaard, Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. Het abonnement kost 1 euro per week, is maandelijks opzegbaar en de prijs blijft 3 jaar geldig.

Lees meer
 

Ads & Data Brand Studio introduceert native label ‘DS XTR’ om bedrijven als thought leader te helpen positioneren

Ads & Data Brand Studio lanceert ‘DS XTR’, een nieuwe signatuur voor premium native campagnes. Via een exclusief label in De Standaard biedt het adverteerders de mogelijkheid om zich als thought leader te positioneren.

Lees meer
 

Jobs

Vacature plaatsen?
MediaSpecs Jobs
Meer jobs
 
 

Een nieuw groot LED-scherm in het Louiza-station vult het digitale aanbod van JCDecaux aan

Het Louiza-station is nu uitgerust met een indrukwekkend LED-scherm dat vanaf beide zijden van de perrons zichtbaar is. Dit panoramische scherm zendt traditionele inhoud uit in 16/9-formaat.

Lees meer
 

Clear Channel breidt zijn DOOH programmatisch aanbod uit door een nieuwe samenwerking met Hivestack

Clear Channel is een samenwerking aangegaan met Hivestack om de toepassing van zijn multi-SSP programmatic tool, Clear Channel LaunchPAD, te versterken. Clear Channel Europe heeft deze tool ontwikkeld om haar aanbod breder beschikbaar te maken.

Lees meer
 

Golf Media toegankelijk voor programmatic advertising

Met 35 schermen die strategisch geplaatst zijn in 33 golfclubs in heel België, hebben adverteerders en mediabureaus nu de kans om hun doelpubliek efficiënt te benaderen via hun favoriete DSP-platform.

Lees meer
 

Ludovic de Barrau leidt interne regie PUB

In juni 2015 vertrouwde PUB zijn reclameregie toe aan Custom Regie, geleid door Thierry Magerman. Hier komt nu midden oktober een einde aan. PUB neemt zijn reclamewerving in eigen beheer en geeft de leiding ervan aan Ludovic de Barrau.

Lees meer
 

Najaar 2023: TOPradio verscherpt de programmatie

Steve Van den Audenaerde, Director Audio Business & On Demand bij DPG Media Advertising: “DPG Media is verheugd te zien dat TOPradio met de extra dekking op DAB+ en de verscherpte programmatie duidelijk in de lift zit".

Lees meer
 

Seen from Space – Digitale reclame: bureaus zijn een pijler voor Belgisch lokaal ecosysteem

Digitale reclame is grotendeels in handen van de grote internationale platformen. Voor sommige digitale kanalen, zoals sociale netwerken of search, zijn er simpelweg alleen deze platformen. Maar wat betekent “grotendeels” precies?

Lees meer
 

Bericht aan alle jonge mediaspecialisten: betere voorbereiding op de YMCE Data Driven competitie

De kennis over databronnen en datatools verhogen, dat is de ambitie van de YMCE Data Driven Practices Session op 27 september. Ze dient als voorbereiding voor de deelnemers van de competitie YMCE Data Driven die op 24 oktober wordt gehouden.

Lees meer
 

Serviceplan Group registreert groei van 19%

“Ondanks de wereldwijde economische uitdagingen blijft de groep groeien, gedreven door zijn inzet voor internationalisering, digitalisering en zijn unieke benadering van een geïntegreerd House of Communication”, aldus Peter Vande Graveele.

Lees meer
 

François Delmeire nieuwe Client Advisor bij Mediaplus

Mediaplus kondigt de aanstelling van François Delmeire aan als nieuwe Client Advisor. Hij brengt een schat aan ervaring met zich mee vanuit zijn vorige functie als Digital Manager bij Mindshare.

Lees meer
 

Rupert Murdoch, de 92-jarige mediamagnaat en wereldwijde “kingmaker”, gaat op pensioen en zijn zoon Lachlan neemt de leiding over

De 92-jarige mediamagnaat Rupert Murdoch treedt af als voorzitter van de raden van bestuur van Fox Corp en News Corp. Zijn 52-jarige zoon Lachlan wordt nu de enige voorzitter bij News Corp en blijft uitvoerend voorzitter en CEO van Fox Corp.

Lees meer
 

Agenda

C Square: Boekpresentatie Martine Maelschalck
28 september 2023 | 12:00 - 14:00
Kantar: BrandZ Belgium Event
28 september 2023 | 13:30 - 17:30
CommPass: CIM for Starters
28 september 2023 | 14:30 - 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.