Nest wordt Libelle-Nest & Femmes d’Aujourd’hui-Nest: Nederlandstalige oplage wordt meer dan verdubbeld

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Vanaf mei zal het magazine Nest door het leven gaan als “Libelle-Nest” en voor de Franstalige versie als “Femmes d’Aujourd’hui-Nest”. Het nieuwe magazine zal 6 keer per jaar verschijnen en ook online te vinden zijn op Libelle.be en Femmesdaujourdhui.be, net als de twee andere kanalen Libelle LekkerDélices de Femmes d’Aujourd’hui en Libelle Mama – Femmes d’Aujourd’hui Mamans.

De nieuwe Libelle-Nest en Femmes d’Aujourd’hui-Nest vervangen ook de Momentums die 6 keer per jaar werden verzonden naar de abonnees van Libelle en Femmes d’Aujourd’hui.

De Nederlandstalige versie van Nest heeft een oplage van 66.000 exemplaren bij de leden van de Landelijke Gilden en deze wordt bestendigd. Daarbij komen de 72.000 Libelle-abonnees wat betekent dat Libelle-Nest meteen een gegarandeerde verkochte oplage heeft van 138.000 exemplaren. Daarbij wordt het nieuwe Libelle-Nest in losse verkoop nog in pakket met Libelle verkocht (10.000 exemplaren) en zal de uitgever de nodige inspanningen leveren om zo veel mogelijk Nest-abonnees te converteren naar Libelle. De Nederlandstalige oplage van Libelle-Nest zal dus meer dan verdubbelen vergeleken met de vroegere Nest-oplage.

De Franstalige versie zal een gegarandeerde verkochte oplage hebben van 25.500 Femmes d’Aujourd’hui-abonnees en zal in losse verkoop nog in pakket met Femmes d’Aujourd’hui verkocht worden (5.000 exemplaren). Ook hier zal de uitgever de nodige inspanningen leveren om zo veel mogelijk Franstalige Nest-abonnees te converteren naar Femmes d’Aujourd’hui.

Het magazine en de site zullen zich blijven focussen op landelijk leven (wonen, tuinen en natuurbeleving). Het concept van het nieuwe Libelle-Nest en Femmes d’Aujourd’hui-Nest zal zich dan ook richten op volgende inhoudelijke pijlers:

  • Inspiratie om het thuis gezellig te maken (landelijk wonen)
  • En “buiten” écht te beleven (tuin en natuur)
  • Ook op je bord
  • “Zelf doen” en “creatief zijn” als rode draad
  • Een ode aan landelijk leven, dichtbij de seizoenen en de natuur
  • Plattelandsmensen als moderne, aspirationele, ondernemende vrouwen en mannen
  • Met het kwaliteitslabel van Libelle in beeld, tekst en marketing

Het allerlaatste Nest-nummer komt uit op 29 maart, om vanaf mei in zijn nieuwe vorm “Libelle-Nest” en “Femmes d’Aujourd’hui-Nest” te verschijnen. In het najaar zullen dan nog 3 nummers volgen.

In de MediaSpecs database kan u binnenkort uiteraard terecht voor de nieuwe kalender en reclametarieven van Libelle-Nest en Femmes d’Aujourd’hui-Nest.