MTV Networks Belgium beperkt zijn activiteiten

FacebookTwitterLinkedIn

MTV Networks past zijn organisatiestructuur in de Noord-Europese landen aan om zijn enorme wereldwijde en lokale content beter aan te bieden. Dit doen ze door het creëren van drie centraal geleide clusterhoofdkantoren, elk gewijd aan één content groep: Kids & Family (Nickelodeon en Kindernet) en Viva worden gecentraliseerd in Berlijn, Youth & Music (MTV, VH1 en TMF) in Stockholm en Comedy Central in Amsterdam.

 

De overgang naar deze nieuwe organisatiestructuur is meteen ook de formele overgang van MTV Networks (MTVN) naar Viacom International Media Networks (VIMN).

 

Deze interne strategie zal geen wijzigingen met zich meebrengen wat betreft de Belgische portfolio aan merken (bv. TMF) of de programmeringstrategie maar heeft wel gevolgen voor de structuur van de Belgische organisatie. Er zullen drie departementen over blijven nl. Ad Sales, Mobile en Distributie en 23 mensen zullen getroffen worden binnen de organisatie. In de volgende weken en maanden zullen individuele gesprekken plaatsvinden met bepaalde werknemers aan wie een mogelijke alternatieve rol wordt aangeboden.