MPA en StuMPA winnaars 2012

FacebookTwitterLinkedIn

Febelmag, Federatie van Belgische Magazines, reikte ook dit jaar de MPA (Magazine Print Award) en StuMPA (Student Magazine Print Award) uit. Inzet was een ticket naar het “International Advertising Festival” in Cannes.

 

Voor de MPA ontving de jury 53 werken van 13 agentschappen. Paul-Henri Guilmin en Bill Bilquin van DDB Brussels waren de winnaars met hun campagne ‘Fashion Icons` voor Spullenhulp. De agentschappen Air (Gaetan Gomez Garcia en Gregory Verheyleweghen met een campagne voor Amnesty International) en Saatchi & Saatchi Brussels (Arnaud Bailly en Ross McCurrach met een campagne voor Universiteit Gent) werden tweede en derde.

 

In de categorie StuMPA schreven 102 studenten uit 8 verschillende scholen zich in. Sanya Heylen van MAD Faculty Hasselt won met haar advertentie ‘Undress – Zita Airlines`. Tweede werd Sébastien Decleer (Ecole 75), derde werden Simon Willems (Sint-Lukas Brussel), Stijn D`Hondt (Sint-Lucas Gent) en Soraya Gentile (Saint-Luc Liège).