Metro schakelt een versnelling hoger

FacebookTwitterLinkedIn

De versoepelingen van de coronamaatregelen laten Metro Media toe een versnelling hoger te schakelen. Zo vergroot de gratis krant Metro haar leesbereik aangezien de krant sinds kort opnieuw wordt aangeboden bij 75 Lunch Garden restaurants. Metro anticipeert op de toename van het aantal pendelaars en verhoogt structureel haar oplage naar 150.000 exemplaren. Daarnaast kan Metro Media terug sampling acties aanbieden in Belgische stations. De NMBS gaf hiervoor groen licht en laat Metro Media toe gerichte samplings en flyeracties te realiseren voor haar klanten en dit op strategische locaties.

Om de toestroom van reizigers naar de Kust coronaveilig te laten lopen, werkt de NMBS met een reservatiesysteem voor rechtstreekse treinen die vanuit Gent-Sint-Pieters, Brussel-Zuid, Antwerpen en Luik naar 4 bestemmingen aan de Kust rijden. Tijdens de zomer worden deze Kust-Express treinen ingezet, specifiek gericht op dagjestoeristen. Metro Media anticipeert op de uitrol van de reservatietreinen en verhoogt deze zomer de oplage van de gratis krant Metro in o.a. Oostende, De Panne, Knokke en Blankenberge, De Haan, Nieuwpoort, Wenduine en Middelkerke. Zo wordt er extra distributie ingepland op verschillende tramstations aan de Belgische kust.

De MIVB maakt er met de campagne ‘Herbeleef Brussel’ werk van om de klanten die dat nog niet deden, ervan te overtuigen terug te keren naar het openbaar vervoer. In vergelijking met andere Europese grootsteden doet de Brusselse MIVB het beter dan onder meer Londen, Stockholm, Lissabon, Berlijn en Boedapest. Ook De Lijn is helemaal klaar om haar reizigers in alle veiligheid te vervoeren. Met de campagne ‘Stap gerust op jouw lijn’ nodigt De Lijn haar reizigers uit om opnieuw zorgeloos op hun lijn te stappen.

Metro verschijnt deze zomer op dinsdag en vrijdag in de displays en is dagelijks te lezen via metrotime.be.