AMMA 2022: Nieuwe categorieën

FacebookTwitterLinkedIn

CommPass heeft het nieuwe reglement en de activiteitenkalender van de AMMA 2022 bekendgemaakt. Daarbij zijn er enkele nieuwe categorieën, die betrekking hebben op nieuwe expertises in de mediasector.

Om het belang van de data-expertise te onderstrepen, werd een extra categorie “Best Use of Data” in het leven geroepen. Ook de nieuwe categorie “Best Use of 1 Medium” is bedoeld om de tools en mogelijkheden van specifieke touchpoints zoals OOH, Audio, InHome Media of Interactive & Social Media te delen met de markt. Andere nieuwe awards werden toegevoegd om prestaties op langere termijn te honoreren, zoals “Advertising Brand of the Year” en “Best Long Term Media Strategy”.

AMMA 2022 kalender

De activiteitenkalender van de AMMA 2022 is aangepast in vergelijking met de vorige edities. Zo werden de deadlines voor het indienen van de dossiers alsook alle events enkele weken naar achter geschoven.

De expertjury’s zullen samenkomen op 25 maart om de genomineerden aan te duiden in 6 categorieën. Op 29 maart worden alle studies van het afgelopen jaar binnen de categorie Media Research of the Year gepresenteerd aan de jury en het publiek tijdens de CommPass Session Research & Innovation. De genomineerde cases zullen beknopt worden gepresenteerd tijdens de UMA Day Best Media Campaigns op 21 april. Een week later, op 26 april, zal de finale jury samenkomen om de winnaars aan te duiden in alle categorieën. De feestelijke AMMA Ceremony is gepland op 16 juni.

Media Sustainability Award

Net zoals vorig jaar met de eenmalige “Media Resilience Award” werd er door de juryvoorzitters een speciale award in het leven geroepen voor de AMMA 2022: de “Media Sustainability Award“. Deze award zal de initiatieven bekronen die een verschil maken op het gebied van het inzetten van paid media voor de sensibilisering rond duurzaamheid.

De jury wil de aandacht trekken op de effectieve impact van de lokale ontwikkelingen van tools en metingen die de merken en ondernemingen helpen om meetbare doelstellingen te behalen op het gebied van meer duurzame manieren van productie, distributie en communicatie”, wordt deze award toegelicht door Steven De Deyne, Head of Media & Production Competence Center bij Proximus en juryvoorzitter van de AMMA 2022.