MEDIALAAN – de Persgroep Publishing investeert in eigen branded content studio onder leiding van Isabel Peeters

FacebookTwitterLinkedIn

MEDIALAAN – de Persgroep Publishing, moederbedrijf van o.a. VTM, Qmusic en HLN, richt een eigen branded content studio op. Het bedrijf wil hiermee inspelen op een groeiende vraag bij adverteerders naar marketingoplossingen op maat waarbij merken en content geïntegreerd worden.

Isabel Peeters, tot nu commercieel directeur bij reclamebureau BBDO, zal de nieuwe onafhankelijke branded content studio leiden.

Het reclamebureau Flexus, dat sinds vele jaren campagnes maakt voor de merken van MEDIALAAN – de Persgroep Publishing, wordt geïntegreerd in het bedrijf.

Dirk Lodewyckx, COO van MEDIALAAN – de Persgroep Publishing: “In tijden van information overload en een focus op conversie hebben merken het alsmaar moeilijker om hun meerwaarde en zelfs hun relevantie te bewijzen. In navolging van grote internationale mediabedrijven zoals bijvoorbeeld The New York Times richten we daarom een branded content studio op. We willen communicatie-oplossingen op maat aanbieden en merken helpen om in deze complexe tijden beter te connecteren met hun publiek via brand storytelling en brand experiences. De ervaring en persoonlijkheid van Isabel Peeters zal hierbij een absolute meerwaarde betekenen. Ze heeft het experience- en merk-denken al op vele cases in haar carrière bewezen.”

Isabel Peeters: “Het creatief, journalistiek en strategisch talent, en de unieke kracht van de mediaplatformen van MEDIALAAN – de Persgroep Publishing, zijn alvast sterke tools om merken te helpen hun verhaal op een unieke en geloofwaardige manier over te brengen. Bovendien is het huis me niet vreemd. Ik heb het al van bij het begin helpen ‘kleuren’.”