Matchen van de Red Flames live te volgen op Q2

FacebookTwitterLinkedIn

Als eerste Vlaamse tv-zender ooit zal Q2 de kwalificatiecampagne van de Red Flames voor het EK 2021 live uitzenden. Vanaf donderdag 29 augustus kan de kijker deze uitzendingen volgen, met in totaal dit najaar al minstens 3 wedstrijden. Na de UEFA Champions League en de Rode Duivels krijgt zo ook het Belgisch vrouwenvoetbal een prominente plaats bij DPG Media.

Gastheer Maarten Breckx brengt samen met o.a. huisanalisten Jan Mulder en Marc Degryse rechtstreeks verslag uit van zowel de thuismatchen van de Red Flames (in het stadion van Oud-Heverlee Leuven) als alle vriendschappelijke matchen naar aanloop van het EK. De eerste afspraak met de Red Flames is op donderdag 29 augustus om 19u30 voor de vriendschappelijke match tegen Engeland, live te volgen bij Q2, op VTM GO en via HLN.be. Het elftal is ook op post op dinsdag 3 september om 20u30 voor de EK-kwalificatiematch België-Kroatië en op dinsdag 12 november voor België-Litouwen.

Exposure voor de Red Flames en het vrouwenvoetbal

Dankzij hun 19de plaats op de FIFA-wereldranglijst, hun hoogste notering ooit, en hun opmerkelijke prestatie tijdens de voorbije WK-kwalificaties, zijn de dames populairder dan ooit. Michiel Ameloot, chef sport DPG Media: “Samen met de Belgische Voetbalbond willen we het vrouwenvoetbal op de kaart zetten en ervoor zorgen dat ons land dezelfde weg opgaat als Nederland, Duitsland en de Verenigde Staten. Veel van onze Flames spelen bij topclubs in het buitenland, zoals Manchester City, Lyon en Inter Milaan. We willen hun verhaal en carrière dichter bij de mensen brengen.

Ook de Red Flames zelf zijn erg enthousiast over de live-uitzendingen. Tessa Wullaert, aanvoerster en tweevoudig Gouden Schoen-winnares: “Ik ben zeer blij dat iedereen nu naar onze wedstrijden kan kijken op tv. Dat geeft ons een enorme boost. Wij willen een goede kwalificatiecampagne spelen en ervoor zorgen dat we ons plaatsen voor het EK. En hopelijk veroveren we op onze weg de voetbalharten van iedereen in Vlaanderen.

De Koninklijke Belgische Voetbalbond is eveneens tevreden met het partnership. Business Director Manu Leroy: “Dit zorgt voor een ongeziene exposure voor onze Red Flames. Bovendien zet DPG Media met al zijn merken vol enthousiasme mee zijn schouders onder ons project rond vrouwenvoetbal. Op 27 augustus lanceren we trouwens onze plannen officieel op de allereerste Women’s Football Summit.”

Foto: © Belgaimage