DPG Media lanceert dit najaar met Willy een nieuwe rockzender onder het motto ‘Music Matters’. Die zal zich richten op muziekliefhebbers vanaf 35 jaar en wordt het eerste digital only station.
Vanwaar Willy? An Caers, directeur radio DPG Media: “Een halfjaar geleden hebben we een aantal creatievelingen op onze radiovloer carte blanche gegeven voor een nieuwe radiozender. Eentje waarbij alles kan en alles mag. Het is Willy geworden, het buitenbeentje in onze radiofamilie: het broertje van Qmusic en Joe met een hoek af, dat lak heeft aan regeltjes.”
Wie zal bij Willy zijn gading vinden?
An Caers: “Vrijheid en energie staan centraal in alles wat de radiozender doet. Willy richt zich op de muziekliefhebber van 35+ die aangeeft dat hij niet echt zijn plek meer vindt in het huidige radiolandschap.” Bij Willy kan elke muziekliefhebber terecht die de volumeknop al eens graag opendraait, maar dat maakt van Willy nog geen cliché rockzender. Willy wil muzikaal prikkelen en verrassen met klassiekers die nog niet zijn grijsgedraaid. Af en toe mag de luisteraar een vleugje jeugdsentiment verwachten, maar er komt ook genoeg nieuwe gitaarmuziek om te ontdekken, gaande van The Kinks en Jimi Hendrix, via Talking Heads, Pixies, Triggerfinger en dEUS tot Arcade Fire, Tame Impala, Balthazar en Whispering Sons.
Willy is te beluisteren via DAB+, de website willy.radio, het nieuwe Radioplayer-platform en via smart speakers. “Door de technologie is het nu het ideale moment om Willy te lanceren, zeker als je weet dat in 2021 meer dan de helft van de Vlamingen digitaal zal luisteren”, licht An Caers toe. Meer informatie over de presentatoren en de creatievelingen die zullen meewerken aan het nieuwe project wordt later bekendgemaakt.