[Magazine Media] Bart Swings (Luminus) over magazine media: “Elk medium heeft z’n eigen unieke mix, unieke evenwicht”

FacebookTwitterLinkedIn

Moustique, Dag Allemaal, Flair, Libelle, Femmes d’Aujourd’hui en Humo. Luminus ging met zijn tactische campagne in 2020 breed in zijn keuze voor magazines. Bart Swings, Marketing Communication & Brand Manager, legt de keuze voor het medium uit.

Hoe komt het dat Luminus in 2020 zo actief was in magazines?

Bart Swings: In 2019 voerden we een belangrijke rebranding door (waarvoor het eind vorig jaar ook een Bronze Effie Award ontving, nvdr.). Daaraan koppelden we ook een tactische campagne, die naast ons nieuwe verhaal ook inspeelde op onze tarieven. We wilden enerzijds een duurzame relatie opbouwen met onze klanten, maar ook nieuwe klanten werven.

Omdat we nogal wat zaken wilden uitleggen, kozen we voor magazines. Als je echt een verhaal wil vertellen, zijn magazines het meest geschikte medium. Het printluik ging dan weer gepaard met radio. Beide media zijn complementair: radio is goed als traffic builder naar online, in print ga je in de diepte. Daar zit je ‘fond’.

Lees het volledige interview op de website van Magazine Media.