blowUP media Benelux lanceert DOOH-scherm The Green in Knokke

FacebookTwitterLinkedIn

Om hun ecologische footprint continu te verkleinen, lanceert blowUP media Benelux een nieuw premium digitaal OOH-scherm van 40m² in Knokke: The Green. Knokke is de nieuwste toevoeging aan Frontline, het digitale OOH-netwerk van blowUP media Benelux dat al een succes is in Antwerpen, Gent en Brussel.

Dit digitale scherm is omgeven door een verticale tuin van 100m² met kooldioxide-reducerende planten en bevindt zich in het hart van Knokke, aan de winkelstraat Lippenslaan. De levende plantenwanden helpen de gemeente Knokke om het stadscentrum aantrekkelijker te maken en hebben een positief effect op het welzijn van stadsbewoners en bezoekers. De verticale tuin past bij de sustainability-ambitie van blowUP media Benelux en is naast ECHO®, het 100% upcyclebare materiaal voor Giant Posters, hun volgende stap op weg naar een duurzamere toekomst.

Een symbiose tussen natuur en technologie

Met dit nieuwe full motion digitale scherm van 40m² geeft blowUP media Benelux adverteerders de mogelijkheid om hun merk te activeren met aangrijpende en in het oog springende content, om hun doelgroep aan de Belgische kust te bereiken. Levende groene kunst maximaliseert visuele impact, helpt bij de strijd tegen het verminderen van de hoeveelheid kooldioxide in de atmosfeer en draagt ​​zo bij aan een beter klimaat. Door deze verticale tuin aan de Lippenslaan in Knokke, zal ongeveer 1.000 kilo netto CO2 per jaar worden geabsorbeerd. De 14 verschillende soorten planten die zijn geplaatst, kunnen de biodiversiteit in de stad stimuleren door lokale vogels en insecten aan te trekken.

Ernst Vos, CCO blowUP media Group: “De afgelopen jaren is het in de Benelux onze focus geweest om door diversificatie en de opname van bio-based materialen zoals ECHO® lange termijn waarde en groei te realiseren. We zijn een relatief kleine, maar doelgerichte organisatie en ik geloof echt dat we letterlijk grote veranderingen kunnen doorvoeren en een belangrijke rol kunnen spelen in de steden waarin we actief zijn. Met deze GreenTech verticale tuin in Knokke, tillen we positive impact naar een volgend niveau.”

Martijn Stefels, Managing Director blowUP media België: “Wij zijn enorm trots om een digitale site te ontwikkelen die direct een landmark van de stad wordt. En om op zo’n unieke manier verbinding te creëren tussen alle belanghebbenden; stad, publiek en adverteerders.”

Wessel van Eeden, Global Marketing Director Justdiggit: “Onze partner blowUP media helpt ons nieuwe doelgroepen te bereiken en zo nog meer mensen bewust te maken voor onze oplossing voor het klimaatprobleem. Naast de schermen in Antwerpen, Gent en Brussel bereiken wij dankzij blowUP media nu ook in Knokke het Belgische publiek. En dat ook nog eens op een scherm omringd door dat waar wij voor staan: groen!”