Lancering LN24 Sports: vanaf eind april zullen alle weekenden van LN24 gewijd zijn aan sport

FacebookLinkedIn

LN24 wijzigt zijn programmering eind april. Met de lancering van LN24 Sports komt er een nieuwe redactionele strategie voor de zender en zullen voortaan alle weekenden gewijd zijn aan sport.

Een multisportzender die inclusief en toegewijd is

LN24 Sports heeft de ambitie om de belangrijkste supporter van Belgische sporters te worden, in alle disciplines. Dankzij licentie- en sublicentieovereenkomsten met partners die over sportrechten beschikken, kan de zender nu een solide en gevarieerd sportaanbod bieden dat zijn programmering een extra dimensie geeft.

Na succesvolle eerste formats rond de Dakar Rally en de Vendée Globe, breidt LN24 Sports haar aanbod nu uit met een gediversifieerde programmering. Rugby, met de nationale mannen- en vrouwenteams van de Black Devils, gaat hand in hand met motorsporten zoals MotoGP, Formule E, WRC en enduranceraces. Wielrennen, zeilen, trail running, extreme sporten en wintersporten zullen ook een integraal onderdeel zijn van dit nieuwe aanbod. Gehandicaptensporten krijgen ook hun rechtmatige plaats, in een poging om de diversiteit van sportbeoefening te weerspiegelen en alle atleten een eerlijke zichtbaarheid te geven.

Rond deze evenementen zal LN24 Sports wekelijkse programma’s en sportgerelateerde documentaires aanbieden. Het magazine Bonsoir le football, dat al een gevestigde waarde is, zal geleidelijk worden uitgebreid naar andere disciplines om het aanbod te diversifiëren.

ZELOS: uitvoerend producent van LN24 Sports en strategisch adviseur

ZELOS zal de rol van uitvoerend producent van LN24 Sports op zich nemen en de volledige sportomgeving van de zender beheren, van de creatie tot de aankopen en de programmering van sportprogramma’s. Denis Masquelier, een bekende figuur in de mediawereld, zal deze verantwoordelijkheid op zich nemen en het team van ZELOS versterken.

Tegelijkertijd zal Freddy Tacheny (CEO ZELOS) ook optreden als strategisch adviseur voor de positionering, programmering, commerciële strategie en het budget van LN24.

Een project waarover in alle IPM-media wordt bericht

De IPM-groep, waarvan de redactionele expertise op vlak van sport een solide basis vormt, zal deze ontwikkeling volledig ondersteunen. Een krachtige mediacampagne – TV, radio, pers, bioscoop – zal deze belangrijke verandering in het Belgische audiovisuele landschap vanaf dit voorjaar onderstrepen.

Denis Pierrard, Managing Director van IPM Group: “Dit is een nieuwe beslissende stap in het LN24-avontuur. Deze operatie zal ons in staat stellen om het kijkerspubliek van de zender uit te breiden en ons marktaandeel te vergroten zonder ons DNA als kwaliteitsnieuwszender te verliezen. We zullen nieuwe kijkers een origineel en gevarieerd sportaanbod kunnen bieden, terwijl onze trouwe kijkers hun favoriete talkshows en documentaires kunnen blijven vinden. Ik wil onze oude en nieuwe financiële partners bedanken voor hun vertrouwen en ik kijk ernaar uit om samen te werken met Freddy Tacheny, Denis Masquelier en het hele ZELOS-team. Zij zullen een perfecte aanvulling zijn op het jonge, getalenteerde en dynamische team dat ons de afgelopen 15 maanden heeft geholpen om zoveel vooruitgang te boeken.”

Freddy Tacheny, oprichter en voorzitter van ZELOS: “Sport verdient een exposure die past bij zijn energie, waarden en vertegenwoordigers. Wat LN24 vandaag invoert, is meer dan een verandering van redactionele lijn: het is, via zijn LN24 Sports-omgeving, de opbouw van een echt multisportaanbod, bedoeld om geleidelijk aan uit te breiden en zoveel mogelijk disciplines te vertegenwoordigen, zowel nationaal als internationaal. ZELOS coördineert dit initiatief en stelt zijn expertise, zijn kennis van het terrein, zijn netwerken en zijn inzet voor de promotie van sport in al zijn vormen ter beschikking.”

Denis Masquelier, Executive Producer LN24 Sports: “Ik ben blij dat ik kan bijdragen aan de lancering van LN24 Sports, waardoor ik twee passies kan combineren: sport en media. Dit project is een natuurlijk onderdeel van de evolutie van LN24 en verrijkt de berichtgeving met een sterke sportdimensie. Ik ben blij dat ik kan werken met een dynamisch, professioneel team binnen een multimediagroep die al sterk betrokken is bij sport. Het enthousiaste onthaal dat we hebben gekregen van de houders van sportrechten getuigt van de relevantie van onze strategie, die Belgische sporters in de kijker zet via nationale en internationale competities.”