L’Avenir krijgt volledige make-over

FacebookTwitterLinkedIn

Na het vieren van zijn 100-jarig bestaan krijgt het Waalse dagblad L’Avenir op 1 juni een volledige make-over. De krant krijgt een nieuwe grafische identiteit en brengt inhoud die dichter bij de lezers staat.

L’Avenir, de nieuwe titel van de IPM-groep naast DH en La Libre, bereikt elke dag meer dan 495.600 lezers. Het bekleedt de tweede positie in de Franstalige dagbladpers en is het meest gelezen dagblad in de provincies Namen en Luxemburg.

L’Avenir profiteert nu van een nieuwe voorpagina die de redactionele keuzes beter belicht. Binnenin zal het model luchtiger en duidelijker zijn waardoor het beter leesbaar is. De tekst wordt onderbroken door kleurcodes volgens de verschillende secties (Hoogtepunten, België/Wereld, Regio, Sport, Cultuur). Er wordt ook speciale aandacht besteed aan de kwaliteit van de foto’s.

De nieuwe look draagt bij ​​aan de dagelijkse dynamiek, de inhoud wordt  verrijkt met interviews die steeds dichter bij de lezers staan. Dit werd mogelijk gemaakt door de Parijse grafische studio Rampazzo et Associés en de volledige redactie van L’Avenir.

Nata Rampazzo, oprichter en CEO van Rampazzo & Associés: “We wilden meer ritme en duidelijkheid brengen in L’Avenir, een dagblad dat kan rekenen op hechte lezers. We hebben dezelfde hoeveelheid informatie bewaard maar hebben de bladvulling luchtiger en beter georganiseerd, zodat het aangenamer is om te lezen met speciale aandacht voor afbeeldingen. “

Thierry Remacle, hoofdredacteur van L’Avenir: “Uw krant verandert. Na enkele maanden van reflectie, waarbij sommigen van jullie hebben deelgenomen, is het nieuwe model van L’Avenir klaar. Onze redactionele aanpak, onze journalistieke waarden, onze missie om te informeren, onze toegankelijke toon, dit alles blijft ongewijzigd. Of beter gezegd, ze worden in een nieuwe setting uitgelicht, in uw favoriete krant. De toekomst is en blijft inhoudelijk. “