Juliette Brecx en Marie Delrue winnaars van de YMCE Strategy

FacebookTwitterLinkedIn

De UMA Day Best Media Campaigns van 31 maart werd afgelast omwille van de corona-maatregelen tegen de verspreiding van het Covid-19 virus. De UMA greep daarom terug naar een webplatform met een opgenomen presentatie van de AMMA dossiers in 6 categorieën en natuurlijk ook de prijsuitreiking van de YMCE.

In zijn korte inleidende speech benadrukte UMA-voorzitter François Chaudoir het belang van aanpassingsvermogen en van de solidariteit tussen de verschillende spelers op onze markt om deze moeilijke periode te doorstaan. De AMMA, georganiseerd door CommPass in samenwerking met de UMA, moeten ons blijven inspireren en de jonge ‘high potentials’ binnen onze sector, die meer dan ooit gemotiveerd zijn om deel te nemen aan YMCE-competities, zullen zich blijven onderscheiden aan het einde van deze crisis.

De winnaars van de YMCE Strategy werden bekendgemaakt in een van de webinarvideo’s op het webplatform van de UMA. De trofee werd door de jury toegewezen aan het team van Juliette Brecx (Mediacom) en Marie Delrue (blue2purple). Zij zullen hun trofeeën en prijzen later deze week per post ontvangen. Marie en Juliette zullen ook nog worden gehonoreerd op het podium van de UMA Get Together, die gepland is voor het einde van het jaar. De andere twee genomineerde teams waren Thomas Breton (Mediabrands) & Elliot Gillardin (Wavemaker) en Georgia Temperman (Dentsu Aegis Network) & Pierre-Henri Plennevaux (MediaCom).

Juliette Brecx (Mediacom) en Marie Delrue (blue2purple)

De video’s met de bekendmaking van de winnaars van de YMCE Strategy 2020 met commentaar van de jury en partners VAR en IP zijn beschikbaar op de website van de UMA: https://uma.be/evenement/uma-webinar/ en op www.youngmediachannelexpert.org.

U kan ook het verloop van de wedstrijddag op 5 maart bij RTL House bekijken, van de briefing door Nathalie Schepers, Senior Brand Manager Lay’s Snacks Doritos & Packaging Lead Benelux bij Pepsico, tot het commentaar van de jury.

De YMCE Awards worden georganiseerd door de UMA, in samenwerking met VARIPRoularta en Welcome Media, om de inventiviteit en de creativiteit van jonge mediastrategen aan te zwengelen en te promoten.