Roularta behaalt met Le Vif het Digital Ad Trust label

FacebookTwitterLinkedIn

Het Franstalige actualiteitsblad Le Vif van Roularta Media Group heeft na een succesvolle audit het Digital Ad Trust label verworven. Le Vif profileert zich dus verder als een kwaliteitsvol product met nu ook een label voor online publiciteit doordat de website voldoet aan alle kwaliteitscriteria die door DAT worden opgelegd. Het magazine is de tegenhanger van Knack dat eerder al het gecertificeerd werd met het DAT-label.

Na de reeds toegekende kwaliteitslabels voor de krantensites van Mediahuis, zijn er in ons land nu al 11 premium nieuwssites gelabeld. Want ondanks de huidige sanitaire crisis lopen de Digital Ad Trust audits gewoon door en worden kandidaten nog steeds beloond met een label voor onlinecampagnes, op voorwaarde natuurlijk dat de eerdergenoemde audit succesvol is. Kandidaat-uitgevers die denken de deadline gemist te hebben hoeven niet te vrezen: de volgende deadline staat ingepland op 22 mei.

Digital Ad Trust Belgium is een initiatief van de Belgische adverteerders- en uitgeversfederaties UBA en WE MEDIA om de adverteerders meer kwaliteitsgaranties te bieden voor hun onlinecampagnes. Het label neemt momenteel enkel display advertenties in rekening, een videolabel volgt later dit jaar.