JCDecaux op de A-lijst van het CDP-klassement

FacebookTwitterLinkedIn

JCDecaux is opnieuw erkend voor zijn inzet op het gebied van duurzaamheid door de wereldwijde non-profitorganisatie Carbon Disclosure Project (CDP).

JCDecaux staat sinds 2011 op de CDP-lijst en behoort tot het handvol goed presterende bedrijven onder de bijna 12.000 beoordeelde bedrijven. De aanzienlijke en meetbare milieuacties die de reclameregie heeft ondernomen zijn weerspiegeld in de algemene beoordeling die evolueerde van A- naar A. Zodoende maakt JCDecaux sinds 2019 deel uit van de CDP A-lijst, waarin enkel bedrijven zijn terug te vinden die vooroplopen in de strijd tegen klimaatverandering. Dit jaar is JCDecaux zelfs het enige Europese bedrijf in de categorie Web & Marketing Services dat is opgenomen in de A-lijst, met een prestatie die ruim boven het gemiddelde (C) ligt.

Deze erkenning van de inspanningen van JCDecaux om de uitstoot terug te dringen, de klimaatrisico’s te beperken en een koolstofarme economie te ontwikkelen, is een bewijs van haar inzet, de kracht van haar beleid en haar transparantie over milieukwesties.

In 2019 was JCDecaux de eerste OOH-groep die lid werd van RE100, een internationaal initiatief dat bedrijven samenbrengt die zich inzetten voor 100% hernieuwbare elektriciteit. Vandaag streeft de groep actief naar plannen om zijn energie-impact te verminderen door middel van praktische initiatieven:

  • Tegen 2022 100% van zijn energiebehoeften dekken met elektriciteit uit hernieuwbare bronnen. Tegen eind 2020 had JCDecaux al een percentage van 91% bereikt, met 50% van zijn landen al op 100%.
  • Het uitvoeren van levenscyclusanalyses op zijn stadsmeubilair om de belangrijkste milieueffecten te identificeren, het toepassen van de principes van ecodesign en het opknappen van de uitrusting aan het einde van het contract.
  • De meest milieuvriendelijke technologieën selecteren voor haar niet-digitaal stadsmeubilair, de bestaande verlichting vervangen door leds en slimme verlichtingsoplossingen gebruiken om de energieprestaties tot 70% te verbeteren.
  • De keuze van voertuigen met een lagere milieu-impact (brandstofverbruik en koolstofuitstoot) en de keuze, waar mogelijk, voor schone voertuigen (elektrisch, LPG, NGV, flexfuel of hybride) voor het bedienend personeel.

Sinds de lancering van zijn strategie voor duurzame ontwikkeling in 2014 heeft JCDecaux zijn netto-emissies snel met een factor van meer dan drie verminderd. Haar sterke engagement voor het klimaat zal worden uiteengezet in een nieuwe strategische routekaart voor 2030, die begin 2022 zal worden onthuld.