JCDecaux maakt nettoverlies van 605 miljoen euro in 2020, een primeur voor de groep

FacebookTwitterLinkedIn

JCDecaux maakte bekend dat het in 2020 “het moeilijkste jaar in zijn geschiedenis” heeft beleefd met een eerste nettoverlies ooit van 605 miljoen euro. Door de coronacrisis en de bijhorende gezondheidsmaatregelen werd de OOH-regie sterk beperkt in zijn activiteiten.

In 2019 behaalde JCDecaux nog de “beste resultaten sinds zijn beursgang”. Maar de daling van het aantal reizen en de sluiting van transportlocaties (luchthavens, stations, metro’s), evenals de daling van het publiek in steden door de lockdown, zorgden voor een daling van de omzet met 40%.

Ondanks een sterke kostenbeperking verwacht JCDecaux nog steeds een constante omzetdaling van 40% in het eerste kwartaal van 2021. Als een gevolg van het verlies, dat zich vooral in Europa situeert en ondanks een sterke opleving op het vasteland van China, heeft de regie besloten om voor het tweede opeenvolgende jaar geen dividend uit te keren.

Voor meer tekst en uitleg van Jean-Charles Decaux, bekijk ons Franstalig artikel.