Native Advertising speelt een almaar belangrijkere rol in nieuwsmedia

FacebookTwitterLinkedIn

Het INMA (International News Media Association) heeft in samenwerking met The Native Advertising Institute (NAI) een onderzoek uitgevoerd naar Native Advertising in nieuwsmedia. Het onderzoek, Native Advertising Trends 2016: The News Media Industry, werd uitgevoerd in 48 landen bij 156 news media executives.

Integratie van Native Advertising Content

48% van de respondenten bieden Native Advertising al aan als een reclame-uiting.
In 2015 kwam 11% van de reclame-inkomsten van dagbladen via Native Advertising. De uitgevers verwachten dat dit in 2018 zal stijgen tot 25%. Voor sommige uitgevers zoals Quartz is dit punt al bereikt. De inkomsten in branded content bij deze online publicatie bedraagt al meer dan 30 procent.

Native Ad Studios

Uit de studie blijkt dat 42% van de ondervraagde uitgevers de eigen redactie inzet in de creatie van Native Advertising. Ter vergelijking, in de magazine-industrie is dit 68 procent. 26% gebruikt een extern bureau om hen te helpen.

native_advertising

 

Het volledige rapport kan u hier downloaden.